Cum să compensați pierderile salariale după noile schimbări fiscale cu tichele de masă Edenred
Românii folosesc tot mai mult inteligența artificială în activitățile lor zilnice

Românii folosesc tot mai mult inteligența artificială în activitățile lor zilnice

Numărul 8, 5-11 mar. 2025  »  Conectarea la era digitală

Aproape jumătate dintre români (47%) folosesc Inteligența Artificială (AI) în activitățile lor zilnice, în special femeile (51% față de 42% dintre bărbați) și tinerii între 18-24 ani (70%), relevă un studiu efectuat de Reveal Marketing Research, o companie de cercetare de piață full-service, relatează Agerpres. Cercetarea evidențiază impactul tot mai mare al Inteligenței Artificiale în viața cotidiană a românilor și analizează tendințele în utilizarea acestei tehnologii.

Astfel, 67% dintre români consideră Inteligența Artificială utilă, inclusiv 53% dintre non-utilizatori.

Studiul mai arată că 8 din 10 utilizatori caută informații despre branduri sau produse cu ajutorul AI, iar 6 din 10 utilizatori iau decizii de cumpărare cu ajutorul AI, în special bărbații (66%) și cei sub 35 de ani (64%). AI ajută în procesul de cumpărare prin compararea produselor și prețurilor (59%), rezumarea recenziilor (57%) și recomandări personalizate (33%).

Dintre platformele de Inteligență Artificială, ChatGPT este cea mai utilizată (60%), urmată de Gemini (29%) și Siri (21%).

Tehnologia AI este utilizată cel mai frecvent pentru căutarea de informații generale (73%), acest obicei fiind mai pronunțat în rândul persoanelor de peste 45 de ani (87%). Pe locul al doilea se află educația și învățarea (45%), o întrebuințare populară mai ales printre tinerii sub 35 de ani (53%). Alte utilizări frecvente includ divertismentul (37%), sprijinul la locul de muncă (31%) și planificarea personală (19%).

„Acest studiu reflectă tendința tot mai accentuată de integrare a Inteligenței Artificiale în viața de zi cu zi a românilor. Faptul că inclusiv non-utilizatorii recunosc beneficiile acestei tehnologii demonstrează potențialul său uriaș de a influența deciziile personale și profesionale. AI nu mai este o opțiune futuristă, ci un instrument accesibil și util pentru toată lumea”, a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

În ceea ce privește modalitățile de interacțiune cu AI, 66% dintre utilizatorii AI preferă mesaje scrise, în timp ce 15% interacționează vocal, iar 19% folosesc ambele modalități. Femeile preferă în mai mare măsură comunicarea prin mesaje scrise (70% față de 61% dintre bărbați), în timp ce bărbații utilizează ambele metode într-o proporție mai mare (23% față de 16% dintre femei).

În plus, 8 din 10 utilizatori de AI declară că folosesc tehnologia pentru a căuta informații despre branduri sau produse, în special bărbații (87% față de 77% dintre femei).

De asemenea, 6 din 10 utilizatori admit că AI le influențează alegerile de cumpărare, în special bărbații (66% față de 56% dintre femei) și tinerii sub 35 de ani (64%). AI sprijină deciziile de cumpărare prin compararea produselor și prețurilor (59%), citirea sau rezumarea recenziilor (57%) și oferirea de recomandări personalizate (33%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online pe un eșantion reprezentantiv național pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 1.000 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.