Românii își doresc o implicare mai mare a companiilor în inițiative sustenabile
Numărul 41, 19-25 oct. 2022 » Roza vânturilor
Românii își doresc mai multă implicare din partea companiilor în inițiative sustenabile, îndeosebi prin încurajarea reciclării (18%), educarea populației pentru un stil de viață sustenabil (11%) și prin utilizarea de materiale/ambalaje reciclabile (10%), reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, citat de Agerpres. Astfel, conform Reveal Marketing Research, caracterul sustenabil al unui produs (68%) este mai important decât confortul oferit de proximitatea față de acesta (65%), în timp ce schimbarea comportamentului oamenilor (76%) este percepută ca fiind cea mai importantă soluție pentru a construi o societate sustenabilă.
De asemenea, prețul accesibil (79%), completat de caracterul sănătos (ingrediente naturale - pondere de 72%) și sustenabil (producție în mod responsabil - 69%, grija față de mediul înconjurător - 67%) al produsului sunt cele mai importante atribute în alegerea unui produs.
În același timp, 65% dintre respondenți pun accent pe proximitatea față de un produs, iar un scor semnificativ mai mare al acestui atribut a fost înregistrat doar în cazul persoanelor mai în vârstă, respectiv al segmentelor persoanelor mature fără partener și seniorilor pensionari (70%).
Potrivit sursei citate, schimbarea comportamentului oamenilor (76%) este percepută ca fiind cea mai importantă soluție pentru a construi o societate sustenabilă, urmată de schimbarea atitudinii guvernelor (74%) și de schimbarea mentalității companiilor (74%). Pe acest segment, tinerii (Generația Z și tinerii profesioniști) sunt cei mai sceptici, iar seniorii pensionari, cei mai optimiști, între cele două categorii fiind o diferență de aproximativ 20 procente.
În ceea ce privește problemele de sustenabilitate din prezent, românii consideră distrugerea zonelor naturale ca fiind cea mai mare problemă cu care se confruntă țara noastră (50%), respectiv a doua cea mai mare problemă la nivel global (38%), după poluarea aerului (42%).
Pe subiectul distrugerii zonelor naturale și a consecințelor asupra mediului și calității vieții, șase din zece români afirmă că, în maximum cinci ani, ar trebui dublate ca volum suprafețele împădurite.
Acțiunile companiilor care au cel mai mare potențial să determine un comportament de consum mai responsabil în rândul cetățenilor vizează încurajarea reciclării (18%), practicarea unor prețuri accesibile pentru produsele sustenabile (12%) și educarea populației prin promovarea sustenabilității (11%).
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.005 respondenți. Eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice