Românii și bulgarii, pe ultimul loc în UE la achizițiile online, în 2018
Telex » Știri 2 decembrie 2019
Doar o cincime dintre români au făcut achiziţii online în 2018, faţă de o medie de 60% înregistrată în Uniunea Europeană (UE), arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Campionii achiziţiilor online din UE au fost, anul trecut, locuitorii din Danemarca (84%), Marea Britanie (83%), Olanda (80%), Suedia (78%) şi Germania (77%).
La polul opus, cu cele mai reduse procentaje, s-au situat: Croaţia (35%), Cipru (32%), Bulgaria (21%) şi România (20%).
La nivelul UE, 60% dintre persoanele cu vârste între 16 şi 74 de ani au făcut achiziţii online în 2018, faţă de 32% în 2008.
Deşi numărul bărbaţilor care fac cumpărături online este uşor mai ridicat decât cel al femeilor, în perioada 2008 - 2018 ponderea celor care achiziţionează online a crescut mai mult în rândul femeilor, respectiv de la 30% în 2008, la 59% în 2018. În rândul bărbaţilor, majorarea a fost de la 35% în 2008 la 61% în 2018.
În intervalul 2008 - 2018, procentajul celor care fac achiziţii online în UE a crescut la toate categoriile de vârstă, dar în special în rândul utilizatorilor de internet cu vârste între 16 şi 24 de ani (de la 40% în 2008, la 72% în 2018) şi a celor între 25 şi 34 de ani (de la 46% în 2008 la 78%, în 2018).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice