Romfilatelia introduce în circulație emisiunea de mărci poștale Unirea Principatelor Române, 160 de ani
Telex » Știri 23 ianuarie 2019
Cu ocazia aniversării Unirii Moldovei cu Muntenia, în 1859, Romfilatelia introduce astăzi în circulaţie emisiunea de mărci poştale Unirea Principatelor Române, 160 de ani. Coliţa dantelată a emisiunii, cu valoarea nominală de 28,50 lei, este ilustrată cu o litografie care prezintă deschiderea lucrărilor Adunării Legislative a Principatelor Unite (29 februarie 1860), în prezenţa lui Alexandru Ioan Cuza, alături de un portret al domnitorului şi stemele Moldovei şi Ţării Româneşti. Steaua dintre coarnele bourului de pe stema Moldovei este realizată prin perforare ca element de siguranţă al timbrului.
Alexandru Ioan Cuza, primul domnitor al Principatelor Unite și al statului național România, este unul dintre cei mai apreciaţi lideri din istoria românilor. De asemenea, este şi o personalitate valorificată în emisiunile filatelice, începând cu emisiunea „Cuza” din 1864, cu valorile de 2, 5 şi 20 de parale, care aveau efigia domnitorului în cerc.
Pe plicul „prima zi” este redată Proclamaţia lui Alexandru Ioan Cuza către Adunarea Electivă a Ţării Româneşti (10 februarie 1859), în care domnitorul se referă la semnificaţia Unirii. Documentul este validat cu sigiliul Principatelor Unite şi semnătura autografă a domnitorului. Pe ştampila „prima zi” sunt reproduse elementele emisiunii de mărci poştale „Principatele Unite” (1862), respectiv stemele Moldovei şi Munteniei şi goarna poştală.
Emisiunea de mărci poştale Unirea Principatelor Române este completată de un plic prima zi, iar ca formă de machetare a fost folosită o coliţă dantelată.
(Copyright foto: romfilatelia.ro)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice