RORETAIL: Scăderi de vânzări de până la 75% în retailul nealimentar, în ultimele două luni
Telex » Știri 10 septembrie 2020
Situația magazinelor din retailul nealimentar continuă să fie una extrem de dificilă la aproape trei luni de la redeschiderea centrelor comerciale de tip mall, anunță Organizația Patronală a Retailerilor din România (RORETAIL), citată de Mediafax. „După o ușoară revenire a vânzărilor în ultimele două săptămâni din luna iunie, retailul nealimentar a înregistrat în perioada iulie-august scăderi extrem de puternice. În lunile iulie și august procentele de scădere a volumului vânzărilor retailului nealimentar față de aceeași perioadă a anului trecut au fost de până la 75%, cu o medie a scăderilor între 35% și 45%. Scăderea de trafic din lunile iulie-august a fost și ea de până la 60%, cu vârfuri chiar și de 75%, media situându-se în intervalul unor scăderi de 35%-50%, față de același interval din 2019. Aceste scăderi puternice ale volumului vânzărilor nu au putut fi evitate chiar și în condițiile în care retailerii au aplicat tăieri semnificative ale marjei comerciale, chiar și cu până la 78%, fiind înregistrate situații în care peste 20% din întreg volumul comercializat a avut marjă negativă”, anunță RORETAIL.
Magazinele de retail nealimentar din mall-uri s-au redeschis la jumătatea lunii iunie, după trei luni, timp în care au fost închise prin decizie a autorităților.
„În perioada în care au fost închise, magazinele au avut zero încasări și deci zero venituri. Mai mult, cheltuielile făcute înainte de apariția situației de criză, pentru asigurarea stocurilor de marfă sezoniere, au făcut ca retailerii nealimentari să aibă resurse financiare disponibile extrem limitate pentru depășirea dificultăților curente. Odată cu redeschiderea, ei nu au avut altă opțiune decât să își asume pierderea totală sau, în cel mai bun caz, parțială, a stocurilor deținute anterior. De asemenea, pentru reluarea activității au fost necesare noi investiții, în realizarea stocurilor de marfă specifice sezonului actual, acestea fiind ulterior puse în comercializare cu marje extrem de reduse”, mai transmite Organizația Patronală a Retailerilor din România.
„Situația din retailul nealimentar a fost dramatică în perioada stării de urgență și de alertă, fiind extrem de dificilă și în prezent. După o perioadă de trei luni în care activitatea magazinelor a fost stopată de autorități, revenirea nu este cea pe care o speram. Volumele de vânzări, mult mai mici decât în anii anteriori, nu asigură resursele necesare pentru supraviețuirea magazinelor. O situație similară se înregistrează și în cadrul HoReCa din marile centre comerciale. Este important ca deținătorii și administratorii acestora să susțină aducerea obligațiilor contractuale la noua realitate pe care o traversăm. Altfel ne îndreptăm spre faliment, ceea ce nu va fi în avantajul nimănui” a declarat Cosmin Savu Cristescu, secretar general, RORETAIL.
Criza din ultimele luni a afectat puternic în special rețelele naționale, magazinele care fac parte din rețele internaționale beneficiind de stabilitatea mai ridicată oferită din prezența și pe alte piețe. Rețelele naționale depind însă exclusiv de evoluțiile de pe această piață.
Potrivit comunicatului de presă, retailerii români își doresc și promovează stabilirea unei relații de parteneriat echitabil și stabil cu proprietarii și administratorii de centre comerciale de tip mall, parteneriat care să permită depășirea cu bine de către ambele părți a provocărilor ce încă persistă pentru industria de profil.
„Este un context de piață nou pentru ambele părți, dar de viteza cu care se reacționează va depinde succesul comun. Există centre comerciale care au înțeles să adopte o atitudine de business corectă, atât pentru retaileri, cât și pentru propria lor afacere pe termen lung. În prezent se derulează negocieri verbale de adaptare de termeni, nu în corelare însă cu evoluția vânzărilor, și au fost semnate extrem de putine acte adiționale pe relația comercială retaileri – proprietari/administratori de centre comerciale de tip mall. Aceștia din urmă au ales în același timp să execute multe scrisori de garanție, ceea ce riscă să conducă la închiderea pe termen lung a unor branduri importante sau chiar la intrarea lor în faliment (…)”, menţionează Organizaţia Patronală a Retailerilor din România.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice