Secretar de stat: Vrem să facem o hartă economică a țării, pentru promovarea produselor românești la export
Telex » Știri 3 iulie 2020
Guvernul şi-a propus realizarea unei hărţi economice a ţării, pentru promovarea produselor româneşti la export şi pentru atragerea de investiţii, a declarat, într-un eveniment de profil, Liviu Rogojinaru, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA), citat de Agerpres. „Este nevoie de o strategie pentru promovarea produselor româneşti. Pentru că avem nevoie să ne ajutăm, în primul rând, noi pe noi şi trebuie să ştim cum să facem acest lucru. Este nevoie să ştim să ne promovăm mai bine şi la noi în ţară, şi pe pieţele externe, pe pieţele extracomunitare”, a precizat oficialul.
Potrivit acestuia, MEEMA pregăteşte în această perioadă o strategie de export pentru următorii ani, care va pune accent pe produsele autohtone şi promovarea lor: „Acum lucrăm la strategia de export a României pe perioada 2021-2027, împreună cu colegii de la Academia de Studii Economice, cu Institutul de Stat pentru Prognoză, cu Cancelaria primului-ministru, cu Consiliul de Export al ministerului, am creat un grup de lucru şi începem să scriem. Vrem să realizăm o hartă economică a României, probabil că în maximum două luni o vom avea gata, în aşa fel încât toată lumea să vadă fiecare judeţ, ce mai facem noi în ţara asta. Practic, promovăm produsele româneşti”, a susţinut Liviu Rogojinaru. El a subliniat că este vorba de orice produs „made in România”, chiar dacă investitorii sunt străini.
„Vom trimite această hartă tuturor ambasadelor României. Cine întreabă de România, să spună: Uite, asta facem noi, primele 100 de firme din fiecare judeţ, asta facem noi, astea sunt şi cu asta se ocupă”, a continuat secretarul de stat.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național