MyWIZ - Business în cloud
Sia-Nicoleta Jiru (ANAF): În acest context al digitalizării, ne-am gândit să reformăm procedurile de control fiscal

Sia-Nicoleta Jiru (ANAF): În acest context al digitalizării, ne-am gândit să reformăm procedurile de control fiscal

Telex » Știri 14 iulie 2022  

Procedurile de control fiscal ar putea fi modificate, în contextul digitalizării, astfel încât să fie verificați doar acei contribuabilii care prezintă risc fiscal ridicat și real față de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar controlul să fie efectuat de la birou, a afirmat Sia-Nicoleta Jiru, director în cadrul Direcției Generale Coordonare Control Fiscal din ANAF, relatează Agerpres. „În acest context al digitalizării, ne-am gândit să reformăm procedurile de control fiscal. Ne gândim ca, în viitor, după ce sistemul de analiză de risc va fi implementat integral - și acest sistem va permite stabilirea unor riscuri - și aceste riscuri vor fi transmise - noi să nu mai ajungem la dumneavoastră, doar la acei contribuabili care prezintă risc fiscal ridicat și real față de ANAF. Încercăm să ajungem la acei contribuabili cu riscuri reale și cu riscuri mari și, atunci când ajungem la dumneavoastră, să nu mai ajungem la dumneavoastră acasă - verificările să le facem de la noi, de la birou. Cam acesta ar fi viitorul din perspectiva inspecției fiscale”, a menționat Sia-Nicoleta Jiru, adresându-se reprezentanților mediului de afaceri prezenți la conferința „Capitalizare pentru performanță”.

Ea a subliniat că, în momentul în care ANAF va avea date despre contabilitatea firmei, despre facturi, despre transporturi, va putea comunica online „fără nicio problemă”, iar inspectorii ANAF se vor deplasa la sediul firmei „foarte rar și numai pentru lucruri de constatare fizică a unor situații”.

Totodată, Sia-Nicoleta Jiru a precizat că vor exista discuții și întâlniri cu mediul de afaceri vizavi de aceste schimbări de procedură de efectuare a controlului fiscal.

La rândul său, Daniela Teodoru, director general al Direcției Generale Coordonare Control Fiscal din cadrul ANAF, a subliniat că instituția, conform strategiei pentru perioada 2021-2024, are ca principal obiectiv transformarea într-o organizație inovativă care să răspundă provocărilor mediului extern.

ANAF acționează pe trei direcții majore de acțiune, respectiv continuarea parteneriatului cu mediul de afaceri, mediul academic și adoptarea de soluții digitale imediate.

În acest moment, ANAF se află în plină reformă de digitalizare, dar și reformă de schimbare a mentalității în ceea ce privește controlul fiscal.

„Este un moment istoric pentru ANAF, este ceva ce nu s-a mai făcut până acum din punct de vedere al acestei reforme privind controlul fiscal. Gândirea este reformarea din rădăcină atât a procedurilor, a modului de abordare, dar așa cum am spus - și a mentalității. Tocmai de aceea, în prima etapă, lucrăm acum la analiza și pregătirea modificărilor legislative, după care venim cu elaborarea procedurilor - și apoi cu tot ce înseamnă programe informatice. De ce vă spunem de digitalizare? Pentru că totul va fi informatizat. Când v-am spus de reformă, de exemplu, în prezent, o inspecție fiscală poate să dureze 3-6 luni sau mai mult. În acel moment reducem inclusiv durata inspecției fiscale - și așa cum am spus reducem perioada când inspectorii, echipa, se deplasează sau stau efectiv la contribuabili. Una este să mergi punctual o zi, două, trei, maximum o săptămână să vezi o investiție sau ceva și alta să stai la contribuabil aproape un an de zile”, a menționat Daniela Teodoru.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.