Smartphone-ul, între utilitar și distractiv
Numărul 4, 19-25 aprilie 2016 » Conectarea la era digitală
Majoritatea românilor deținători de smartphone (89%) utilizează device-ul în special acasă, iar momentul zilei în care aceste dispozitive sunt folosite cel mai mult este seara, când oamenii se întorc de la serviciu și se relaxează, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions, prezentat cu prilejul forumului Mobifest. Potrivit studiului, posesorii de smartphone mai folosesc acest dispozitiv la locurile de muncă (65%), în mijloacele de transport în comun (64%), pe drum (64%), în cafenele (58%), la restaurante (50%) și chiar la evenimente sociale/petreceri (43%). Deși abonamentele și cartelele de telefonie care includ internet au devenit din ce în ce mai accesibile, 54% dintre utilizatorii de smartphone preferă să se conecteze la internet prin intermediul rețelelor wireless.
Totodată, numărul de activități diferite pe care utilizatorii le realizează pe smartphone cel puțin o dată pe zi a crescut de la 8 în 2014 la 9 în 2016. Cele mai comune utilizări ale telefonului, exceptând vorbitul și trimisul SMS-urilor, sunt accesarea site-urilor web (87% dintre deținătorii de smartphone practică această activitate zilnic în 2016, față de 68% în 2014), a rețelelor sociale (85% în 2016 vs 64% în 2014) și accesarea e-mailului (79% în 2016 vs 65% în 2014). De asemenea, românii folosesc smartphone-ul pentru a vorbi pe chat, pentru a realiza și edita poze, pentru a se juca sau pentru a asculta muzică. În ceea ce privește conținutul video, 82% dintre utilizatorii de smartphone urmăresc videoclipuri pe telefoanele lor. Dintre aceștia, 66% preferă să le vadă pe site-urile online, iar 55% prin diferite aplicații, precum YouTube, Facebook, Instagram, 9GAG și Snapchat. Cele mai urmărite sunt clipurile muzicale (77%), urmate de cele funny (73%) și de tutoriale (47%).
Cercetarea atestă că cei intervievați obișnuiesc să folosească telefonul inteligent atunci când se uită la televizor (68%), mănâncă singuri (60%), ascultă radio (54%), folosesc internetul pe PC/laptop/tabletă (51%) sau când citesc o carte sau un ziar în format fizic (19%). Mai mult, aceste medii îi pot determina să caute mai multe informații pe smartphone, cele mai convingătoare canale în acest sens fiind TV-ul (48% dintre utilizatorii de smartphone au căutat cel puțin o dată informații pe acest dispozitiv în urma vizionării unui lucru interesant la TV) și internetul (46%).
Studiul mai relevă că smartphone-ul a devenit o sursă de informare pentru consumatorii români, 92% dintre utilizatori căutând pe acest dispozitiv cel puțin o dată informații despre un produs, înainte de a-l cumpăra. Principalele informații de care sunt interesați sunt legate de preț, caracteristici detaliate despre produs și păreri ale altor consumatori despre acesta. În plus, 34% dintre deținătorii de smartphone afirmă că fac achiziții săptămânal prin intermediul telefonului, principalele produse căutate cu scopul de a le cumpăra fiind cele electronice (25%), urmate de haine și accesorii, care sunt din ce în ce mai căutate pe dispozitivele mobile (14% în 2016 față de 8% în 2014).
Cercetarea a fost realizată online de iSense Solutions, special pentru Mobifest, pe un eșantion de 1.029 de respondenți. Realizatorii studiului precizează că datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România, iar rezultatele au un grad de eroare de +/-3,06%, la un nivel de încredere de 95%. (Al.R.)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național