Sondaj: 60% dintre companiile din România au investit în ultimii ani în programe de well-being pentru angajați

Sondaj: 60% dintre companiile din România au investit în ultimii ani în programe de well-being pentru angajați

Telex » Știri 5 septembrie, 12:31  

60% dintre companii au decis în ultimii ani să aloce resurse pentru bunăstarea fizică și emoțională a echipelor lor, în contextul schimbărilor semnificative de pe piața muncii din România, mai ales al eforturilor legate de  atragerea și retenția talentelor, relevă rezultatele unui sondaj realizat de EXEC-EDU, companie care activează pe piața de executive education. „Majoritatea programelor de well-being implementate la nivel local includ evenimente de team building, consiliere și suport psihologic, precum și sesiuni de gestionarea emoțiilor și relațiilor. În ceea ce privește bugetul alocat, pentru 41% dintre companii acesta a rămas la același nivel în ultimii doi ani, în timp ce pentru 38% dintre companii sumele alocate s-au majorat”, se menționează întrun comunicat al companiei.

„Cererea pentru programe de well-being a cunoscut un trend ascendent după pandemie, iar angajații au început să acorde o importanță sporită acestui tip de ateliere. Încep să fie dezvoltate și programe mai complexe, integrate, care sunt construite pornind de la necesitățile reale din companii. Pe de altă parte, succesul acestui tip de inițiative depinde și de implicarea și susținerea managementului. Ei sunt primii care declară că se simt epuizați, copleșiți și stresați, deci au nevoie la rândul lor de susținere și de o mentalitate care să permită promovarea și propagarea acestor inițiative și în rândul colegilor din subordinea lor”, a afirmat Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU, citată în comunicat.

Astfel, pe primul loc în topul activităților de well-being oferite de companii sunt în continuare tradiționalele evenimente de team building (72%), urmate de sesiuni de consiliere și suport psihologic (43%), de gestionarea emoțiilor și relațiilor (41%), nutriție (36%), programe de sport sau spații destinate sportului (34%), dar și seminarii de educație financiară (34%).

Principalul beneficiu menționat de respondenții la sondajul EXEC-EDU, ca rezultat al acestor investiții, este un grad de implicare mai ridicat al angajaților, rezultat pe care un procentaj covârșitor de 72% dintre participanții la sondaj l-au scos în evidență. La fel de importantă este creșterea brandului de angajator, care are drept consecință imediată un proces de recrutare mai rapid, în 41% din cazuri, corelată cu o fluctuație mai mică de personal, indicată de 36% din companii. De asemenea, 43% dintre respondenți au observat o creștere a productivității și a performanței echipelor, în timp ce 13% au indicat că numărul concediilor medicale a scăzut semnificativ.

Aproape jumătate dintre companiile care nu au implementat deloc activități de well-being susțin că le iau în calcul în viitor, considerându-le foarte importante, în timp ce 38% dintre intervievați spun că lipsa bugetului a fost principalul obstacol.

La sondajul EXEC-EDU, realizat în luna august, au răspuns manageri din industrii ca retail, IT, petrol și gaze, educație, FMCG, banking, agribusiness, curierat, transporturi, consultanță.

34% dintre intervievați lucrează în companii ce au între 100 și 500 de angajați, 30% activează în companii ce au peste 500 de angajați, 12% în companii ce au între 50 și 100 de angajați, iar 22% în firme cu echipe mai mici de 50 de persoane.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.