Sondaj: 68% dintre profesorii din rural consideră abilitățile digitale ca principal beneficiu în contextul lecțiilor online
Telex » Știri 18 ianuarie 2022
Aproximativ șapte din zece profesori care activează în mediul rural (68%) sunt de părere că îmbunătățirea abilităților digitale reprezintă principalul lor beneficiu în contextul desfășurării multor ore online din cauza pandemiei, relevă un sondaj derulat de World Vision România și Fundația Vodafone România, citat de Agerpres. Datele centralizate în cadrul cercetării arată că principalele dificultăți întâmpinate de profesori în realizarea de conținut digital au fost: timpul necesar creării unei lecții digitale (68%), lipsa informațiilor legate de aplicațiile pe care le pot folosi pentru a crea conținut (30%), lipsa de motivație după multe ore desfășurate online (29%), lipsa unor modele de lecții din care să se inspire (26%) și deficitul cunoștințelor de tehnologie (23%).
În acest context, profesorii incluși în programul „Școala din valiză”, derulat de cele două entități menționate, cu scopul de a crește abilitățile digitale ale profesorilor și elevilor din mediul rural, învață timp de patru luni să folosească Moodle - cel mai utilizat sistem de management educațional la nivel mondial și platforma pe care este bazat programul „Școala din valiză”. „Profesorii sunt instruiți cum să creeze cursuri, conținut interactiv de tip carte/ lecție/ Wiki, cum să gestioneze conținutul creat sau cum să utilizeze H5P pentru crearea de conținut. La fiecare sesiune, profesorii pregătesc lecții practice aplicând funcționalitățile predate. Conținutul digital poate fi utilizat în timpul predării offline, când orele se desfășoară la școală, dar și în timpul orelor online, când elevii învață de acasă. Programul se derulează până în aprilie 2022”, notează sursa citată.
Potrivit sondajului, principalele beneficii pe care le-au avut profesorii din mediul rural în contextul dificil în care școala s-a desfășurat online în ultimii doi ani au fost că și-au îmbunătățit semnificativ abilitățile digitale (68%), că și-au cunoscut mai bine elevii și condițiile în care trăiesc aceștia (32%), dar și că elevii au continuat să învețe chiar dacă le-a fost greu (61%).
De asemenea, 19% dintre cadrele didactice intervievate au afirmat că s-au apropiat mai mult de elevi în ciuda distanțării fizice, iar 16% au apreciat faptul că elevii și-au ținut camerele deschise în timpul orelor online. Pe de altă parte, printre provocările școlii online pentru profesori s-au aflat: conexiunea slabă la internet (61%), oboseala lor și a elevilor după multe săptămâni de școală online (40%), faptul că elevii erau adesea cu camerele închise (31%), lipsa de control asupra activității elevilor din timpul orei (27%) și faptul că profesorii aveau mai multe sarcini în același timp (27%).
Totuși, 12% dintre respondenți au spus că nu au avut tehnologia necesară pentru a preda online și, în aceeași pondere, au menționat că le-a fost dificil să creeze conținut digital pentru că nu știau să facă acest lucru. În același timp, pentru 9% din totalul celor chestionați a fost dificil să mențină liniștea în condițiile în care propriii copii erau acasă, iar 7% nu s-au simțit deloc confortabil să folosească tehnologia necesară predării online.
În ceea ce privește motivația profesorilor pentru crearea de conținut digital, aceasta a venit din faptul că elevii erau mult mai atenți atunci când li se preda cu ajutorul lecțiilor digitale (61%), performanța lor a fost mai bună în timpul lecțiilor la care a fost folosit și conținut digital (30%), erau mai atenți și luau note mai mari la testele desfășurate pe tabletă (29%), dar și faptul că elevii îi roagă și pe alți profesori să creeze lecții digitale scoțându-i astfel din zona de confort (19%).
Sondajul a fost realizat în perioada decembrie 2021 - ianuarie 2022 pe un eșantion de 200 de profesori din mediul rural, beneficiari ai programului „Școala din valiză”, un programul care susține profesorii și elevii din mediul rural să-și dezvolte abilitățile digitale prin acces gratuit la platforma de e-learning www.scoaladinvaliza.ro, la o „valiză tehnologică” dotată cu tablete, laptop și acces la internet, dar și prin formarea profesională continuă a cadrelor didactice.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial