MyWIZ - Business în cloud
Sondaj: Cinci români din zece consideră că au cunoștințe financiare destul de bune

Sondaj: Cinci români din zece consideră că au cunoștințe financiare destul de bune

Telex » Știri 23 noiembrie 2021  

Cinci români din zece consideră că au cunoștințe financiare destul de bune, conform unui sondaj online care i-a îndemnat să își autoevalueze nivelul de educație financiară, relatează Agerpres. Sondajul s-a desfășurat cu prilejul lansării ediției a II-a a campaniei naționale de educație financiară „Știi totul despre asigurări și câștigi”, la care au participat aproape 4.700 de români invitați să își autoevalueze nivelul educației financiare. Pe de altă parte, nouă din zece declară că ar dori să își îmbunătățească nivelul cunoștințelor financiare.

Totodată, aproximativ 22% dintre respondenți estimează că acele cunoștințe financiare pe care le dețin în momentul de față sunt insuficiente ca să înțeleagă cum funcționează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie. Astfel, unul din patru români estimează că nu are suficiente cunoștințe despre ce sunt și cum funcționează asigurările.

Potrivit aceluiași studiu, peste jumătate dintre respondenți se informează din social media despre produsele financiare, iar patru români din zece ar fi dispuși să aloce timp de câteva ori pe săptămână educației financiare.

Conform cercetării, circa 49% dintre respondenții care au participat la sondajul „Tu cum îți evaluezi cunoștințele financiare?” au declarat că, în acest moment, consideră că au cunoștințe financiare „destul de bune”, în timp ce 8% le-au evaluat ca fiind „foarte bune”. Pe de altă parte, 18% își percep cunoștințele financiare drept „destul de slabe”, 14% declară cu au „foarte puține” cunoștințe financiare, iar 11% nu pot estima nivelul acestora.

De asemenea, 45% dintre respondenți apreciază că aceste cunoștințe financiare pe care le dețin, în prezent, sunt suficiente ca să înțeleagă cum funcționează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie, cum ar fi asigurări/împrumuturi/investiții/economii/ depozite/fonduri de obligațiuni etc., în timp ce alți 25% estimează că acestea sunt suficiente ca să înțeleagă modul în care funcționează majoritatea produselor financiare de care au nevoie. Doar 22% consideră că aceste cunoștințe sunt insuficiente.

Întrebați despre ce componentă a domeniului financiar ar vrea să aibă mai multe informații în acest moment, 4 din 10 respondenți (41%) au optat pentru investiții, iar alți 29%, pentru produsele de economisire. De asemenea, 11% vor să afle mai multe despre asigurări, în timp ce 12% nu se pot decide.

În ceea ce privește asigurările, 46% dintre respondenți estimează că știu „într-o oarecare măsură” ce sunt și cum funcționează aceste produse financiare, iar 29% - „într-o mare măsură”. Pe de altă parte, 25% consideră că nu au suficiente informații despre asigurări: 6% dintre participanții la sondaj recunosc că nu știu cum funcționează o asigurare, iar 19%, doar „într-o mică măsură”.

„De câteva ori pe săptămână (41%), respectiv de câteva ori pe lună (26%) - atât de des ar fi dispuși cei mai mulți participanți la sondaj să aloce timp creșterii nivelului lor de educație lor financiară și dezvoltării cunoștințelor financiare. Pe de altă parte, 22% declară că ar dori să aloce timp zilnic acestui aspect”, mai susțin autorii studiului. Circa 57% dintre respondenți declară că, de obicei, se informează din social media cu privire la diverse teme de natură financiară, 18% preferă cursurile offline sau online, 15% aleg presa financiară, iar 10%, presa generală.

La sondajul desfășurat online au participat 4.675 de respondenți, dintre care 62% femei și 38% bărbați. Majoritatea respondenților are vârsta cuprinsă între 18 - 50 de ani: 51% au între 18 - 25 de ani, 18% au între 36 - 50 de ani, iar 17%, între 26 - 35 de ani.

Campania „Știi totul despre asigurări și câștigi” - ediția a II-a este organizată de APPA - Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor, cu sprijinul UNSAR - Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România și UNSICAR - Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări din România.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.