Sondaj: Circa două treimi dintre companiile din CEE susţin că digitalizarea este o prioritate
Numărul 44, 10-16 nov. 2020 » Conectarea la era digitală
Aproape două treimi (65%) dintre companiile din Europa Centrală şi de Est (CEE) care activează în diferite industrii confirmă că digitalizarea este o prioritate în realizarea obiectivelor imediate, precum reducerea costurilor, creşterea productivităţii şi a competitivităţii, relevă datele unui sondaj realizat de compania internaţională de avocatură CMS, citat de Agerpres. Pe fondul crizei COVID-19, 38% dintre respondenţi au finalizat sau au iniţiat noi proiecte de digitalizare, în timp ce 45% spun că pandemia a servit la accelerarea proiectelor deja aflate în desfăşurare.
De asemenea, majoritatea (92%) companiilor consideră că pandemia va accelera schimbările digitale viitoare în afacerile lor şi aproape două treimi (65%) anticipează o creştere a bugetelor IT de anul viitor, pentru a sprijini digitalizarea. La polul opus, doar 6% dintre companii şi-au întârziat proiectele digitale din cauza pandemiei.
Potrivit sondajului CMS, puţin peste jumătate (58%) dintre respondenţi au declarat că utilizează deja soluţii de Inteligenţă Artificială (AI), în timp ce 83% planifică investiţii pe acest segment.
În acelaşi context, 86% din totalul celor chestionaţi sunt îngrijoraţi de posibile probleme privind răspunderea juridică, iar şase din zece companii sunt preocupate sau foarte preocupate de riscurile de securitate. „În prezent, doar 4% dintre respondenţi consideră că AI este supra-reglementată, în timp ce peste jumătate (60%) ar dori să fie puse în aplicare mai multe îndrumări şi reglementări privind AI”, arată datele sondajului de specialitate.
Conform sursei citate, 80% dintre companii consideră că datele sunt extrem de importante, trei sferturi fie investind în prezent în analiza datelor (62%), fie planificând să investească în viitorul apropiat (12%).
Pe de altă parte, doar 1% dintre cei chestionaţi afirmă că nu consideră etica parte integrantă din modul în care îşi desfăşoară activitatea. Protejarea datelor, luarea în considerare a costului uman şi luarea deciziilor cu privire la valorile mărcii sunt probleme etice pe care aproape toţi respondenţii (98%) sunt de acord că fac parte din orientările şi politicile lor corporative actuale.
Sondajul CMS CEE Digital Horizons a fost realizat în lunile iulie şi august ale acestui an, pe un eşantion de aproape 100 de companii ale căror operaţiuni cuprind 18 ţări din regiunea CEE: Albania, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Kosovo, Letonia, Lituania, Macedonia, Muntenegru, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia şi Ucraina.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național