Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Sondaj: Lipsa personalului, cea mai mare provocare a anului viitor pentru afacerile din industria ospitalității

Sondaj: Lipsa personalului, cea mai mare provocare a anului viitor pentru afacerile din industria ospitalității

Numărul 42, 23-29 oct. 2024  »  Analize și sinteze

Lipsa personalului reprezintă cea mai mare provocare a anului viitor pentru afacerile din ospitalitate, urmată de schimbările legislative și reglementările guvernamentale, precum și instabilitatea economică, arată un sondaj de opinie realizat de Hospitality Culture Institute. „Lipsa personalului se remarcă a fi cea mai mare provocare a anului viitor pentru afacerile din ospitalitate (37,2%), urmată de schimbările legislative și reglementările guvernamentale (27,8%) și instabilitatea economică (22,8%). Totodată, 32,8% dintre respondenți afirmă că profitabilitatea în industria HoReCa va rămâne relativ constantă anul viitor (32,8%), în timp ce 29,4% se așteaptă la o creștere ușoară, iar 23,9% dintre respondenți se pregătesc pentru o scădere ușoară a profitabilității”, arată datele sondajului, conform unui comunicat citat de Agerpres.

În schimb, 41,7% dintre respondenți consideră că segmentul QSR (Quick-Service-Restaurant) va avea cea mai mare creștere în 2025, urmat de segmentul de livrări și take-away (29,4%) și experiențele culinare de tip fine dining (18,9%). Pe de altă parte, doar 10% dintre respondenți se așteaptă ca piața de street-food să înregistreze cea mai mare creștere în 2025.

„Anul acesta am văzut o evoluție remarcabilă în industria ospitalității. Pe de-o parte, vorbim de consolidarea brandurilor mari, consacrate, iar pe de altă parte de noi jucători care au atras atenția prin inovații în abordări și servicii. Ne bucurăm să observăm, totodată, jucători locali care se extind în plan internațional. Și datorită lor, din ce în ce mai mulți investitori străini se uită către branduri românești, ceea ce ne dă speranțe că piața noastră se pregătește să depășească, în sfârșit, acea lungă perioadă de tranziție”, a afirmat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute, citat în comunicat.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.