Sondaj: Numărul companiilor care continuă să recruteze a crescut cu 20%, în T3
Telex » Știri 13 octombrie 2020
Numărul companiilor care au deschis poziţii pe una dintre platformele de recrutare online din România a crescut cu 20% în perioada iulie-septembrie, faţă de acelaşi interval din 2019, în timp ce numărul total de locuri de muncă scoase la concurs a fost la un nivel similar cu cel raportat în anul anterior, de aproximativ 80.000, arată o statistică publicată, luni, 12 octombrie a.c., de BestJobs, citată de AGERPRES.
Potrivit sursei citate, din totalul locurilor de muncă scoase la concurs pe platforma de recrutare în al treilea trimestru al anului, 27% au fost joburi din categoria blue collar (lucrători), 55% au fost din categoria white collar (angajaţi birouri) şi 18% au fost gold (poziţii de management/coordonare). În comparaţie cu anul trecut, numărul de joburi dedicate poziţiilor de management şi coordonare a scăzut cu 23% şi a avut loc o evoluţie echilibrată de creşteri la nivelul joburilor de tip blue şi white collar.
Cele mai căutate locuri de muncă au fost în domenii, precum financiar-contabilitate - cu peste 80.000 de căutări, transport - peste 75.000 de căutări, inginerie - peste 54.000 de căutări, medical&pharma şi IT&C - peste 42.000 de căutări fiecare, resurse umane - peste 41.000 de căutări şi vânzări - peste 33.000 de căutări de joburi.
Totodată, locurile de muncă „de acasă” continuă să fie vedeta anului pandemic, iar în trimestrul al treilea candidaţii au efectuat, în total, mai mult de 400.000 de căutări pentru joburi în care activitatea de zi cu zi poate fi desfăşurată de oriunde.
În acelaşi timp, industriile care au atras interesul celor mai mulţi candidaţi, în perioada analizată, care au echilibrat piaţa în timp de criză sunt: IT, retail, telecom, energie, medical şi pharma.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național