Sondaj: O treime dintre companiile care apelează la canale de vânzări indirecte valorifică beneficiile acestora
Numărul 19, 15-21 mai 2024 » Analize și sinteze
Minimum trei sferturi din comerțul mondial (75%) are loc prin canale de vânzări indirecte, însă numai o treime dintre companii le valorifică adecvat, arată un studiu de specialitate, finalizat la nivelul lunii aprilie 2024, relatează Agerpres. Astfel, conform datelor centralizate de Horvath și Channel Advisors, 80% dintre executivi consideră aceste canale de vânzări indirecte ca fiind importante și doar un sfert dintre companii dispun de instrumentele, cunoștințele și datele necesare pentru a-și construi și gestiona o rețea eficace de parteneri.
Studiul, intitulat "Potențialul neexploatat al Canalelor de Vânzări Indirecte", evidențiază faptul că vânzările prin parteneri pot genera beneficii, precum: intrarea pe o piață mai extinsă; acces la expertiza specializată a partenerilor; diminuarea provocărilor de natură logistică; reducerea cheltuielilor de marketing și vânzări.
Estimările incluse în cercetare relevă că organizațiile care activează în sectoarele de manufacturing, sănătate/pharma, IT&C și servicii financiare obțin cele mai mari venituri prin parteneri, unele chiar de peste 75%.
Cu toate acestea, două treimi dintre companii consideră că nu valorifică pe deplin aceste beneficii. Astfel, una din cinci firme nu are suficiente date pentru a înțelege potențialul partenerilor și doar una din trei companii își planifică activitatea de vânzări împreună cu partenerii.
În ceea ce privește sprijinul oferit partenerilor, acesta este preponderent doar parțial (57%), iar referitor la monitorizarea performanțelor partenerilor, aceasta se face insuficient (55%) sau deloc (11%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național