Sondaj: Peste jumătate dintre româncele care investesc dețin controlul majoritar sau total al finanțelor gospodăriei
Numărul 12, 30 mar. - 5 apr. 2022 » Roza vânturilor
Peste jumătate (65%) dintre româncele care investesc dețin controlul majoritar sau total al finanțelor gospodăriei, deși România are cel mai mic procentaj de femei care investesc raportat la totalul investitorilor, potrivit sondajului eToro Female Investor Survey, citat de Agerpres. Conform sondajului, în țara noastră femeile reprezintă doar 35% din investitori, România fiind precedată de Cehia cu 37% și Polonia cu 44%.
La întrebarea care este cel mai greu lucru în domeniul investițiilor, 19% dintre femei cred că este să știi în ce să investești, în timp ce 15,6% dintre investitoarele intervievate consideră că cel mai dificil lucru este să găsești informații credibile.
Totodată, una din trei investitoare din România apelează la prieteni și familie pentru recomandări sau informații, în timp ce 45% citesc buletine de informații și rapoarte de la brokeri. Aceste informații sunt folosite de marea majoritate pentru a căuta idei noi sau pentru a-și valida opinia.
„Discrepanțele de gen în ceea ce privește proporția investitorilor pot fi explicate prin persistența unor inegalități privind sarcinile din gospodarie. Deși România se află pe locul 2 în UE la egalitatea salarială între femei și bărbați (cu o diferență de 2,4% în favoarea bărbaților, față de media europeană de 13%), un studiu realizat de Eurostat a arătat că femeile petrec mai mult timp decât bărbații cu activități legate de gospodărie și familie. În timp ce femeile din România dedică peste cinci ore pe zi, bărbații petrec mai puțin de trei ore. Acest lucru reduce timpul disponibil pentru a învăța o nouă abilitate pentru femei, fiind una dintre cauzele posibile care împiedică mai multe femei să investească”, susțin autorii cercetării.
De asemenea, datele eToro Female Investor Beat arată că jumătate dintre femeile investitor consideră că este nevoie de educație financiară în școli, iar 58% cred că mai multă educație pe internet și în social media va contribui la creșterea numărului investitoarelor. Totodată, femeile consideră că pe măsură ce tot mai multe vor participa la conversație, acest lucru va ajuta și alte femei să investească.
Sondajul relevă că principalul motiv pentru care trei din patru femei investitor din România au început să investească a fost acela de a genera venituri suplimentare. Printre alte motive care le-au determinat să investească, una din trei femei spune că a vrut să contracareze ratele scăzute ale dobânzilor și tot una din trei că a vrut să fie provocată în a face ceva diferit.
Doar 18% au început să investească gândindu-se la securitatea financiară sau la venitul la pensie. Acest lucru este demonstrat și de orizontul de investiții, o treime investind cu un orizont de 1 până la 5 ani și doar 17% investind pentru 11 ani și mai mult. 19% dintre investitoarele din România au un orizont foarte scurt, de sub un an.
Aproximativ 80% din româncele care investesc fac asta cel puțin o dată pe lună, iar 25% dintre acestea investesc o treime sau mai mult din venitul lor și jumătate investesc între 1% și 15% din venitul lunar.
„Acest lucru arată că, atunci când s-au decis asupra strategiei de investiții, româncele rămân consecvente în a-și crea resursele necesare pentru a investi și pentru a-și atinge obiectivele. Acest angajament față de strategia de investiții este unul din elementele cheie pentru a deveni un investitor de succes”, mai arată cercetarea. Female Investor Survey este un sondaj realizat de Appinio pe un eșantion de 9.504 femei investitor din 14 țări.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice