MyWIZ - Business în cloud
Sondaj: Românii preferă tipul de finanțare „Buy Now Pay Later” pentru a cumpăra electronice și electrocasnice

Sondaj: Românii preferă tipul de finanțare „Buy Now Pay Later” pentru a cumpăra electronice și electrocasnice

Numărul 50-51, 20 dec. 2023 - 9 ian. 2024  »  Roza vânturilor

Opt din zece români aleg tipul de finanțare „Buy Now Pay Later” - BNPL ("Cumpără acum, plătesc mai târziu") pentru a achiziționa electronice și electrocasnice, arată un sondaj citat de Agerpres. Astfel, potrivit datelor tbi bank, aproape un sfert (23%) dintre respondenți susțin că ar folosi BNPL pentru a merge în vacanță, iar aproape 18% pentru a accesa servicii medicale de calitate.

În plus, aproximativ 53% dintre subiecți au declarat că preferă să ia mai multe împrumuturi de valori mici pentru achiziții mai mici, care să fie rambursate în rate fără dobândă, și doar 21% ar alege un împrumut mai mare, care să fie rambursat în rate cu dobândă.

La nivel general, peste 80% dintre români ar alege o soluție de finanțare Buy Now Pay Later, cu patru rate fără dobândă, pentru a cumpăra electronice și electrocasnice, cu scopul de a beneficia de un cost mai mic al finanțării într-un context economic delicat.

În ceea ce privește modalitatea pe care o consideră mai avantajoasă pentru a achiziționa un produs, peste 41% dintre români au afirmat că doresc să plătească în patru rate fără dobândă, aproape 36% ar alege să achite integral în prima zi, iar 22,4% ar opta să plătească în mai multe rate, dar cu dobândă zero pentru primele patru rate.

De asemenea, aproximativ 84% dintre respondenți subliniază să BNPL le permite să cumpere pe loc produse pe care altfel nu și le-ar putea permite, iar aproape 70% consideră că, în majoritatea cazurilor, este o soluție de finanțare de încredere. În același timp, 34,53% dintre respondenți ar avea nevoie de peste 3.000 de lei prin finanțare BNPL, iar 22,42% ar dori o sumă de maximum 1.000 de lei.

Sondajul privind percepția românilor asupra finanțării a fost realizat la nivel național prin intermediul platformei iVox, pe un eșantion total de 1.057 de utilizatori de Internet din România. Din acest total, puțin peste 50% dintre participanți sunt femei, ceva mai puțin de 75% au cel mult 45 de ani și mai mult de 87% locuiesc în mediul urban.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.