Sondaj Telekom România: Peste o treime dintre salariații români lucrează de acasă; Skype, cea mai utilizată aplicație în scop profesional
Numărul 17-18, 5-18 mai 2020 » Analize și sinteze
Peste o treime dintre salariații români (34,7%) lucrează, în această perioadă, de acasă, iar Internetul este cel mai folosit serviciu de comunicații pentru 38,6% dintre aceștia, relevă rezultatele unui sondaj online, realizat de Telekom România, informează Agerpres. Conform cercetării, 22,9% dintre angajații care au apelat la telemuncă folosesc preponderent Skype pentru comunicarea cu echipele lor, în timp ce aplicația Zoom este utilizată de 20,6% dintre cei chestionați, Microsoft Teams de 11,9%, Google Hangouts de 11,5%, Skype for business de 7,6% și WhatsApp de 5,6%.
În privința petrecerii timpului pe rețelele de socializare, Facebook rămâne platforma preferată a 35,5% dintre români, urmată de YouTube (28,9%), Instagram (11,2%), TikTok (6%), Pinterest (4,8%), Reddit (4,7%), LinkedIn (4,2%), Snapchat (3,7%) și Twitter (2,8%).
Sondajul arată că 38,6% dintre respondenți folosesc internetul, iar 34,4% apelează la telefonia mobilă, 24,3% la serviciul de televiziune și numai 0,7% la telefonia fixă.
Pe segmentul plăților, cercetarea de specialitate evidențiază faptul că 44% dintre români achită toate facturile online, 30,7% atât online, cât și fizic, iar 25,3% le achită doar fizic, deoarece, în opinia lor, acest tip de plată le oferă siguranță.
Ca platformă preferată de plasare a comenzilor online, 32,8% dintre respondenți folosesc atât aplicațiile mobile, cât și paginile web pentru a plasa o comandă către un comerciant, 29,5% folosesc pagina web, 14,1% preferă aplicația dedicată, iar 23,6% dintre respondenți nu folosesc nici una, nici alta și își achiziționează produsele direct prin apel telefonic, e-mail sau merg direct în magazinul fizic. În acest context, jumătate dintre cei care au răspuns la sondaj folosesc preponderent telefonul mobil pentru a plasa o comandă, 42,2% utilizează laptopul sau desktop-ul și doar 7,4% tableta.
Potrivit sursei citate, printre activitățile pe care le desfășoară oamenii acasă, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenți au spus că își petrec timpul liber având activități cu familia, 58% vizionează seriale și filme, 31% învață lucruri noi, 23% fac sport în casă, 11% aleargă în proximitatea locuinței și 7% au alte activități.
La capitolul urgențelor medicale, 4% dintre respondenți au răspuns că recurg la telemedicină pentru a se îngriji de sănătatea personală, în timp ce pentru non-urgențe 61,1% dintre persoanele intervievate au declarat că apelează la sfaturile medicului de familie, 23,9% așteaptă să fie ridicate restricțiile pentru a merge la medic, 14,2% apelează numerele de telefon avizate, 11,8% folosesc aplicația medicală de pe telefon, 5,5% își iau măsuri de protecție și se duc la spital.
Majoritatea respondenților la sondajul online (59%) a afirmat, totodată, că plata online a facturilor este obiceiul digital pe care cei mai mulți dintre români și l-ar dori să și-l mențină pe viitor, urmat de cumpărăturile online (42,7%), în timp ce 24,5% ar dori să păstreze legătura cu medicii la distanță, prin aplicații sau prin telemedicină.
Sondajul a fost efectuat în perioada 23-28 aprilie prin intermediul unui chestionar online pe site-ul companiei și a fost completat de 5.319 persoane.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice