Sondaj: Tinerii din Generația Z, interesați să devină antreprenori pentru program flexibil și lipsa unui șef
Telex » Știri 29 iulie 2021
Majoritatea tinerilor din Generația Z (cu vârste între 18 și 30 de ani) vizează să devină antreprenori, iar principala motivație pentru această decizie o reprezintă programul flexibil și lipsa unui șef, reiese din rezultatele unui sondaj derulat în cadrul proiectului „Practică inteligent dezvoltarea ta!”, implementat la nivelul Academiei de Studii Economice (ASE) din București, relatează Agerpres. În ceea ce privește sursa veniturilor, respondenții au declarat, în proporție de 70%, că primesc cea mai mare parte a banilor de la părinți, în timp ce la capitolul cheltuieli, 89% dintre tinerii intervievați au menționat că cea mai mare parte a acestora sunt pentru mâncare. De asemenea, în topul cheltuielilor se află hainele și divertismentul.
Conform cercetării, printre cele mai importante aspirații au fost nominalizate: independența financiară - în cazul a 71% dintre participanții la studiu, sănătatea (63,2%) și reușita în carieră (60%).
În plus, nevoia de a fi parte dintr-un mediu în care să se poată exprima liber și întemeierea unei familii sunt alte deziderate ale celor chestionați.
Întrebați care sunt lucrurile care le lipsesc cel mai mult în prezent, doar 20% dintre tineri au răspuns că au tot ceea ce au nevoie, în timp ce 22% au menționat timpul liber ca cea mai mare lacună în programul actual, iar 10% au reclamat insuficiența banilor raportat la nevoile lor.
Chestionați cu privire la modalitatea și preferințele de socializare, 83% dintre tineri au declarat că preferă mediul offline, dar, cu toate acestea, din diferite considerente, tot canalele online rămân cele mai utilizate. Astfel, 91,2% au indicat Instagram ca platformă principală de socializare, iar 67,7% Whatsapp.
La nivel general, 85% dintre tinerii din Generația Z au declarat că vor devină antreprenori, unul dintre motive fiind programul flexibil și lipsa unui șef.
Studiul citat a fost efectuat în perioada mai - iunie 2021, în parteneriat cu agenția de comunicare și relații publice, United Media Corporation, și a inclus 171 de respondenți, tineri aparținând generației Z, studenți înscriși în grupul-țintă al proiectului, din cadrul ASE și nu numai, cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională