Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Sondaj: Trei sferturi dintre români, îngrijorați de o eventuală criză economică

Sondaj: Trei sferturi dintre români, îngrijorați de o eventuală criză economică

Numărul 25-26, 29 iun. - 12 iul. 2022  »  Analize și sinteze

Trei sferturi (76%) dintre români sunt îngrijorați de o eventuală criză economică, care le-ar putea influența situația financiară, reiese din rezultatele celei mai noi ediții a Barometrului UNSAR - IRES privind Percepția riscului și cultura asigurărilor din România (2022), relatează Agerpres. Conform analizei, inflația galopantă reprezintă un motiv de îngrijorare pentru 68% dintre respondenți, urmată de război (64%), incendii și accidente auto (61%) și pandemie/îmbolnăviri (57%).

Pe măsură ce înaintează în vârstă, proporția celor care exprimă îngrijorare mare sau foarte mare față de eventualitatea survenirii unor evenimente nedorite crește. Totodată, cei care locuiesc în mediul urban și cei cu venituri medii sunt mai curând îngrijorați de aceste aspecte.

Barometrul relevă și faptul că evoluția inflației i-a afectat pe unul din doi români, în contextul în care puțin peste jumătate dintre respondenți spun că în ultimul an veniturile le-au rămas la fel.

În ciuda evoluției economice, aproape 4 din 10 intervievați cred că vor economisi mai mult în următorul an, față de doar 2 din 10 respondenți care declarau acest lucru în 2021. Similar cu anul trecut, depozitele bancare ar fi principalul loc unde și-ar plasa disponibilitățile financiare, 4 din 10 alegând această metodă. De asemenea, un sfert dintre intervievați spun că ar investi în imobiliare.

„Acum, mai mult ca niciodată, este important pentru oameni să știe că există metode de economisire sigure, disponibile oricui, cum ar fi planurile de protecție financiară oferite de asigurările de viață. Asigurările pot reprezenta o soluție eficientă de a conferi sustenabilitate întregului patrimoniu și finanțelor unei familii”, a declarat Alexandru Ciuncan, director general Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR).

Barometrul UNSAR-IRES a fost realizat pe un eșantion format din 1.000 respondenți cu vârsta între 18-50 de ani, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.