Sondaj: Unul din doi români plătește cumpărăturile cu cardul
Numărul 31-32, 9-22 aug. 2023 » Conectarea la era digitală
Peste 52% dintre români au folosit cardul bancar pentru efectuarea unei plăți la cumpărături online, iar peste 41% dintre respondenți folosesc constant cardul sau un cont bancar pentru plata facturilor lunare, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro, relatează Agerpres. Conform sondajului, puțin peste 26% utilizează doar uneori cardul sau un cont bancar pentru plata facturilor lunare, în timp ce 32% plătesc facturile la utilități doar cash.
În ceea ce privește serviciile bancare online, 29,08% dintre respondenți susțin că folosesc în mod curent, săptămânal sau chiar mai des Internet Banking/ Mobile Banking. Alți 22,83% utilizează aceste servicii doar rar, ocazional, în timp ce 48,08% nu folosesc deloc astfel de servicii. Plata în magazinele fizice e făcută și cu cash, dar și cu cardul de către cei mai mulți români (40,67%) în timp ce doar cu cash plătesc aproape aceeași pondere (39,67%). Doar cu cardul plătesc 19,67% dintre respondenți.
Pe de altă parte, doar 22,83% dintre respondenți susțin că folosesc Google Pay/ Apple Wallet pentru cumpărăturile din magazine direct cu telefonul.
Sondajul a fost realizat online de comparatorul financiar FinZoom, la cererea CEC Bank, pe un eșantion de circa 1.200 de respondenți din toată țara, reprezentativ pentru utilizatorii de internet. 54,9% dintre respondenți sunt salariați, 74,83% locuiesc la oraș, 38,08% au studii superioare.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național