MyWIZ - Business în cloud
Sorin Grindeanu: A0 Sud, conform angajamentelor, va fi gata la sfârșitul acestei veri, în august

Sorin Grindeanu: A0 Sud, conform angajamentelor, va fi gata la sfârșitul acestei veri, în august

Telex » Știri 8 februarie, 9:50  

Autostrada A0 Sud va fi finalizată la sfârșitul lunii august 2024, iar pe A0 Nord sunt terminați 20 de kilometri, iar în doi ani vor fi gata și "bucățile rămase", a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, citat de Agerpres. Acesta a verificat stadiul lucrărilor pe loturile 1 și 3 ale autostrăzii A0 Sud.

Potrivit ministrului, stadiul fizic de execuție pe lotul 1 (Glina-Vidra), de 16,93 km, este de aproape 85%, însă pe lotul 3 (Bragadiru - Joița), cu o lungime de 17,96 km, antreprenorul grec a executat doar 56,6%.

"Îi anunț un singur lucru (pe antreprenori - n. r.) și asta se va întâmpla - și cei de aici (lotul 1 - n. r.) și cei de pe lotul 3 vor fi extrem de monitorizați de colegii din CNAIR, astfel încât fiecare grafic pe care și l-au asumat, fiecare progres săptămânal să poată fi îndeplinit. Mă interesează foarte mult ca la sfârșitul acestei veri să putem să circulăm pe tot A0 Sud, adică de la A1, autostrada spre Pitești, până la A2, autostrada spre Constanța. Monitorizare strictă, vă spun sincer, pentru că altfel nu merge. Primul termen, așa cum v-am spus, această legătură până în DN 4, undeva în luna martie. Cel puțin o dată pe lună voi fi și eu prezent aici să văd stadiul, pentru că vreau să se respecte aceste termene asumate", a adăugat el.

La rândul său, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a precizat că antreprenorul grec care lucrează pe lotul 3 are certificate negative și a acumulat penalități pentru ritmul scăzut de lucru. "Constructorul din Grecia are certificate negative, are și penalități pentru un ritm scăzut, penalități care au fost menținute și de decizia instanțelor de judecată. Au văzut că nu ne jucăm. Sper să înțeleagă că trebuie să se mobilizeze și să finalizeze această lucrare. Bucureștenii și românii au nevoie de această legătură", a subliniat Pistol.

În plus, în proces de modernizare se află și Centura veche a Capitalei.

"La Centura clasică, cea veche, care va avea patru benzi - suntem în proces de modernizare, toate pasajele denivelate au fost făcute, îl mai avem pe cel de la Cernica, ultimul rămas, care face parte din modernizarea sectorului din DN Centură București DN2-A2, iar acesta este acum în procedură de achiziție. Urmează să vedem ofertele depuse și care sunt termenele de execuție pe care le-au propus ofertanții", a mai spus șeful CNAIR.

Cristian Pistol a anunțat, într-o postare pe pagina sa de Facebook, că în luna martie se va putea deschide circulația pe 7 km din cei 16,95 de km ai lotului 1 din A0 Sud (Glina - Vidra), iar până la sfârșitul verii se va finaliza întregul lot.

"Cel mai avansat în acest moment este lotul 1 (Glina - Vidra) unde lucrările au ajuns la un progres fizic de 85%. În luna martie se va putea deschide circulația pe 7 km din cei 16,95 de km ai acest lot, iar până la sfârșitul verii se va finaliza întregul lot. Astfel, vom asigura și legătura cu DN4 în prima fază, iar ulterior se va putea circula continuu pe autostradă între DN6, DN5, DN4 și A2, pe 33,23 km. Reamintesc că anul trecut, în luna noiembrie am recepționat cei 16,3 km ai lotului 2 (Vidra - Bragadiru), dar am putut deschide circulația doar pe 9 km (între DN5 și DN6) în lipsa unui sector din lotul 1. Pe lotul 3 al A0 Sud (Bragadiru - Joița), cu o lungime de 17,96 km, stadiul fizic al lucrărilor este deocamdată de aproximativ 57%. Antreprenorul grec a dat asigurări că se va mobiliza corespunzător, iar până la începutul lunii august se va putea deschide circulația pe acest lot. Îi vom monitoriza în continuare pentru a ne asigura că își respecta graficul asumat, astfel ca anul acesta să se poată circula pe întregul semi-inel sudic al A0 (51,19 km), între A1 și A2", a spus și Cristian Pistol.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.