Sorin Grindeanu: Anul acesta vor veni primele garnituri de trenuri noi
Telex » Știri 20 aprilie 2023
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, la Caracal, că în acest an compania CFR Călători va primi primele garnituri de trenuri noi după o perioadă de aproximativ 20 de ani în care nu s-au făcut deloc achiziții de trenuri noi pentru călători, relatează Agerpres. Sorin Grindeanu a menționat că s-a încheiat deja licitația pentru 37 de garnituri de trenuri noi.
"Ultima dată s-au cumpărat trenuri noi de călători în România acum vreo 20 de ani, deci de 20 de ani nu s-au cumpărat trenuri noi în România, mă refer la CFR Călători. Au mai fost modernizate însă, dar nu garnituri de tren noi. Anul acesta vor veni primele garnituri de tren noi. Avem deja închisă licitația pentru 37 de trenuri noi, garnituri, iar anul acesta încă 82, ceea ce înseamnă și trenuri de lung parcurs, și trenuri de scurt parcurs. Asta înseamnă ceva, dacă de 20 de ani nu s-a investit în această zonă, lucrurile nu pot fi făcute peste noapte, ci trebuie apucate încet, încet, toate și rezolvate pe rând, pentru că de aceea, neinvestindu-se după Revoluție aproape deloc, este una din cauzele pentru care avem și incidente pe calea ferată", a afirmat ministrul.
Sorin Grindeanu a spus că în următorii ani vor fi făcute investiții masive, din fonduri europene, pentru infrastructura feroviară și pentru material rulant.
"Faptul că nu s-a investit duce la o viteză a trenurilor în România care e, poate, una din cele mai scăzute din Europa în acest moment. Iar investițiile atât pe zona de infrastructură, cât și pe material rulant, în anii viitori vor fi masive din bani europeni. Asta e un lucru foarte bun, mai ales că de vreo 30 de ani pe zona de CFR putem să spunem că nu s-a investit aproape deloc", a adăugat Sorin Grindeanu.
El a spus și că o altă companie feroviară, CFR Marfă, va trece anul acesta pe profit, după ce în anul 2022 a avut profit operațional.
"Acum legat de compania românească de transport marfă, CFR Marfă, e o companie care de vreo 10 ani este cerută a fi închisă de către Comisia Europeană, pentru că este în faliment de vreo 20 de ani, dacă nu mă înșel, mai puțin anul trecut, când a trecut pe profit operațional și acum va trece, anul acesta, pe profit pur. Această companie a fost devalizată și furată timp de 20 de ani. A avut contracte neprofitabile (...) Am avut discuții la CE și le-am cerut să mă mai lase un an și ceva, doi, să văd dacă pot să o salvez, iar semnele sunt bune. În 2023 se va întări acest profit", a mai afirmat ministrul Transporturilor.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial