Sorin Grindeanu anunță un studiu de fezabilitate pentru un nou pod peste Dunăre și soluții pentru Terminalul 2 Otopeni

Sorin Grindeanu anunță un studiu de fezabilitate pentru un nou pod peste Dunăre și soluții pentru Terminalul 2 Otopeni

Telex » Știri 8 august, 9:31  

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat miercuri că au fost făcuți primii pași în direcția construirii unui nou pod peste Dunăre, în zona Giurgiu-Ruse, și că Guvernul ia în calcul mai multe variante pentru finanțarea Terminalului 2 al Aeroportului "Henri Coandă", relatează Agerpres.

Cu ocazia unei vizite efectuate pe șantierul Autostrăzii A7, Buzău-Focșani, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost întrebat despre circulația peste Dunăre, în zona podului Giurgiu-Ruse. În contextul în care partea bulgară efectuează lucrări la Podul Prieteniei, trecerea se poate face doar prin intermediul bacului. Potrivit lui Grindeanu, a fost întocmit un studiu de fezabilitate în vederea construcției unui nou pod peste Dunăre.

"Vorbim de un bac care nu are cum să suplinească un pod. Eu am văzut în această perioadă foarte multe postări ale jurnaliștilor legate de traversarea pe pod și cum toate lucrările de pe partea bulgară nu sunt la noi. Am înțeles că există perioade în care se stă 15-20 de minute, nu se stă cu orele. Vorbim de un punct de trecere privat la bac. Cei care cred că se stă la pod pentru că nu este acest bac pus în funcțiune, lucrările nu sunt pe partea română, sunt pe partea bulgară. Noi am depus și a fost aprobat pe CEF, așa se încep toate proiectele europene cu studiile de fezabilitate, l-am depus, este aprobat. Un nou pod peste Dunăre care să dubleze actualul pod și este finanțare europeană", a explicat Sorin Grindeanu.

Totodată, ministrul Transporturilor a făcut referire și la construirea unui nou terminal al Aeroportului "Henri Coandă".

"În acest moment, numerele arată așa: suntem aproape și se va depăși traficul pe care l-am avut înainte de pandemie, o dată cu pandemia acel trafic a picat. Capacitatea actualului terminal este undeva la 24-25 milioane de călători pe an, nu am ajuns încă acolo, suntem sub 20 de milioane, dar asta nu înseamnă că nu trebuie avute în vedere planuri pentru construcția noului Terminal 2 și investiții în Terminalul 1, pentru că nu se exclud. O parte din acest profit al acestei companii, dacă va rămâne în continuare, un apel public către domnul Boloș să ne lase banii pe care îi produce compania să îi reinvestească, astfel încât să crească calitatea serviciilor în aeroport. Terminalul, studiem la nivel de Guvern, pentru că sunt mai multe abordări pe care le putem avea: pe deoparte, putem să-l facem noi cu împrumuturi externe - Banca Mondială, BEI, toată lumea vrea să dea bani - sau putem să abordăm o altă cale, cea a parteneriatului public-privat. Asta e o decizie politică pe care o să o luăm la nivel de Guvern", a precizat Sorin Grindeanu.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.