MyWIZ - Business în cloud
Sorin Grindeanu: Încercăm relocarea utilităților la Podul peste Dunăre, pentru fi dat în folosință la finalul lui 2022

Sorin Grindeanu: Încercăm relocarea utilităților la Podul peste Dunăre, pentru fi dat în folosință la finalul lui 2022

Telex » Știri 6 decembrie 2021  

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, vicepremierul Sorin Grindeanu, a declarat, după o vizită pe șantierul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, că împreună cu colegii din minister se va implica pentru a găsi soluții în vederea relocării tuturor utilităților din zona podului, în așa fel încât obiectivul să fie dat în circulație până la sfârșitul anului viitor, așa cum prevede contractul, informează Agerpres. „Am înțeles că avem termen până la jumătatea lunii februarie pentru a reloca utilitățile. Împreună cu colegii mei din minister încercăm să relocăm aceste utilități, pentru că aici e o problemă de utilități, în special pe partea de Transelectrica. Încercăm să facem relocările, astfel încât să ne înscriem în termenele pe care le avem. La finalul anului viitor, podul va fi dat în folosință”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Potrivit prezentării făcute de reprezentantul constructorului, director tehnic Dragoș Burlan, Podul suspendat peste Dunăre va fi finalizat în noiembrie 2022, iar dacă se va reuși mutarea utilităților până în luna februarie, traficul pe pod va fi deschis începând cu luna decembrie 2022. „Pe zona Brăila, din ce am început până acum, am terminat circa 90% din terasamente, sunt atacate toate structurile și toate podețele, în proporție de 80% sunt deja finalizate. Pe zona județului Tulcea, pe zona aferentă pentru deschiderea traficului, pe zona de terasament suntem gata pe 50%, iar toate structurile și podețele sunt atacate. În ceea ce privește Podul suspendat, progresul fizic global este de 63%, iar cel financiar de 56%. Dacă vom face cu toții eforturi, vom reuși să deschidem în decembrie 2022 traficul pe Podul suspendat peste Dunăre. Podul, oricum, în noiembrie va fi finalizat. Poate reușim să rezolvăm problema de aici cu Transelectrica până la jumătatea lunii februarie, pentru a putea să atacăm viaductul de cale ferată și să terminăm cumva accelerat în loc de 13 luni, undeva la 10 luni. (...) Tablierul este finalizat în totalitate, sunt gata toate cele 86 de tronsoane”, a explicat Dragoș Burlan.

Reprezentantul constructorului a precizat că tablierul podului va montat începând cu luna martie, iar toate lucrările la pod vor fi finalizate în luna august, pentru ca apoi să urmeze o perioadă de teste și reglaje. „Programul nostru prevede ca în partea a doua a lui februarie să terminăm căile pregătitoare pentru montarea tablierului. La începutul lui martie să începem și în 72 de zile să finalizăm de montat toți cei 2 km de tablier. Toate celelalte lucrări de pe pod vor fi aduse în finalizare în luna august. Apoi în septembrie, octombrie va fi tot ce înseamnă teste, încercări, reglaje, pentru că tot podul suspendat, după ce se finalizează montarea tablierului, are o perioadă pentru reglare, în așa fel încât în noiembrie podul suspendat să fie 100% finalizat”, a mai spus Dragoș Burlan.

Podul suspendat peste Dunăre este cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila - Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Licitația pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre a fost câștigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia și cealaltă din Japonia. Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiți atât pentru construirea podului, cât și pentru realizarea unei rețele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila și 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii.

Lățimea totală va fi de 31 de metri și va cuprinde patru benzi de circulație a câte 3,50 metri lățime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lățime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.