MyWIZ, secretul contabililor de succes
Sorin Grindeanu: Licitație lansată pentru loturile 4 și 5 de pe tronsonul Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș

Sorin Grindeanu: Licitație lansată pentru loturile 4 și 5 de pe tronsonul Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș

Telex » Știri 13 iunie, 9:09  

A fost lansată licitația pentru modernizarea a încă 74,25 kilometri de cale ferată pe tronsonul Craiova – Drobeta-Turnu Severin - Caransebeș, valoarea estimată a celor două contracte (proiectare și execuție) fiind 4,87 miliarde de lei (fără TVA), a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, citat de Agerpres. "Până în data de 29 iulie 2024 trebuie depuse ofertele pentru contractele necesare modernizării infrastructurii feroviare pe Lotul 4 (Drobeta-Turnu Severin – Băile Herculane) și pe Lotul 5 (Băile Herculane – PO Poarta). Valoarea estimată a celor două contracte (proiectare și execuție) este de 4,87 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul Transporturi (PT) 2021- 2027", a scris Sorin Grindeanu pe Facebook .

Potrivit unui comunicat al CFR SA, citat de Agerpres, durata de implementare este de 72 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție pe Lotul 4, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție pe Lotul 5.

Achiziția publică pentru Loturile 4 și 5 prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe un traseu de circa 74,25 km din lungimea totală a tronsonului. Astfel, Lotul 4: Drobeta Turnu Severin - Băile Herculane, km 362+632 - km 404+250 (41,618 km) are o valoare financiară estimată de peste 2,440 miliarde lei fără TVA, iar Lotul 5: Băile Herculane - PO Poarta, km 404+250 - km 436+887 (32,637 km), de aproximativ 2,433 miliarde de lei, fără TVA.

"Scopul general al implementării proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș (225,287 km) vizează: îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h; modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV); mărirea capacității de tranzit; asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații și haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități", precizează CFR SA.

De asemenea, vor fi modernizate stații și halte de mișcare, poduri, podețe, vor fi reabilitate/modernizate clădirile stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor și/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare. Nu în ultimul rând, proiectul vizează și montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot; instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰.

Anunțul de participare la procedura de licitație deschisă și documentația de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 29 iulie 2024.

CFR SA menționează că în luna mai au fost lansate procedurile de achiziție publică pentru Loturile 3 și 6, care au termen de depunere a ofertelor pe 1 iulie 2024, valoarea totală estimată a achizițiilor fiind de 7,35 miliarde de lei lei fără TVA.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.