Sorin Grindeanu: Lucrările la podul suspendat de la Brăila au ajuns la un stadiu fizic de 60%
Telex » Știri 21 martie 2022
Lucrările la podul suspendat de la Brăila au ajuns la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurări că până la sfârșitul anului se va putea circula pe el, a scris pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, potrivit Agerpres. „Încă un segment de tablier a ajuns pe șantierul Podului Suspendat de la Brăila! Este al patrulea din cele 86 de segmente și urmează să fie montat în capătul dinspre Jijila al podului (județul Tulcea). Greutatea fiecărui segment de tablier metalic este cuprinsă între 180 de tone și 300 de tone”, a notat Sorin Grindeanu.
Potrivit acestuia, după ce vor fi montate, toate cele 86 de tabliere ale podului vor cântări 21.000 de tone.
„Lucrările au ajuns acum la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurări că până la sfârșitul anului se va putea circula pe pod”, a spus ministrul.
Constructorii care lucrează la pod au ridicat primul segment de tablier metalic în urmă cu aproape o lună, după ce, pe 15 februarie, acesta - primul din cele 86 de segmente care vor forma structura suprafeței de rulare a podului - a ieșit pe porțile Șantierului Naval Brăila, unde a fost realizat.
Informația a fost făcută publică pe 15 februarie pe contul de Facebook "Pod Suspendat Brăila", pagină dedicată construcției acestui obiectiv, care oferă informații, fotografii și filmări.
Segmentele tablierului care vor forma calea de rulare a podului sunt construite la Șantierul Naval Brăila, lungimea unui segment fiind de 25 metri, iar greutatea de 250 de tone. „În total sunt 80 de segmente de tablier, care vor fi sudate între ele și vor forma calea de rulare a podului”, potrivit informațiilor oferite Agerpres de reprezentantul constructorului, ing. Viorel Eșanu.
Traficul rutier este deviat pe DN 22B - Șoseaua Dig Brăila - Galați timp de aproximativ trei luni, începând cu data de 12 februarie 2022, în vederea executării lucrărilor de montare a tablierului la podul suspendat peste Dunăre.
„Începând cu data de 12.02.2022, în zona ancorajului pod Brăila, respectiv accesul constructorului către turnul Brăila, vor fi impuse restricții de circulație prin limitarea vitezei și devierea tuturor vehiculelor prin «drumul de serviciu» construit provizoriu. Aceste restricții vor fi menținute până la finalizarea montării segmentelor de tablier, aproximativ trei luni”, a informat Eșanu.
Licitația pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câștigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia și cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condițiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuție.
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiți atât pentru construirea podului, cât și pentru realizarea unei rețele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila și 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii.
Lățimea totală va fi 31 de metri și va cuprinde patru benzi de circulație a câte 3,50 metri lățime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lățime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale