MyWIZ, secretul contabililor de succes
Sorin Grindeanu: Valoarea totală a celor două secțiuni din magistrala de metrou M6 se apropie de 10 miliarde de lei, inclusiv TVA

Sorin Grindeanu: Valoarea totală a celor două secțiuni din magistrala de metrou M6 se apropie de 10 miliarde de lei, inclusiv TVA

Telex » Știri 30 august, 9:43  

Valoarea totală a construcției celor două secțiuni din magistrala de metrou M6 se apropie de 10 miliarde de lei, cu tot cu TVA, a declarat, joi, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, care, alături de premierul Marcel Ciolacu, a verificat stadiul în care se află lucrările la acest obiectiv de investiții, relatează Agerpres. "Ne aflăm pe tronsonul 1, cel pe care am reușit să-l finanțăm din PNRR, cu cele șase stații, de la 1 Mai până la stația Tokyo, stația Tokyo fiind la Mall Băneasa. Celălalt tronson, de la stația Tokyo până la Otopeni, beneficiază de acea finanțare pe care dumneavoastră o cunoașteți foarte bine, dată de Guvernul japonez. Sigur că nu pot să nu spun că au fost unii prin 2021 care au scos această finanțare și vă aduceți aminte. Au spus că nu e important să avem stație sau linie de metrou de la Otopeni la Mall Băneasa și împrumutul pe care noi l-am luat pentru realizarea acestui proiect, în 2010, de peste 200 de milioane de euro, a stat nefolosit până acum și s-au plătit tot felul de comisioane de neutilizare, fiindcă au fost tot felul de deștepți înainte, unii foarte recent, care au zis că nu e important să facem această linie de metrou. Dar acum, revenind la lucrurile concrete, valoarea totală a celor două secțiuni se apropie bine de 10 miliarde de lei, cu tot cu TVA, deci aproape 2 miliarde de euro, bani care o parte vin din fonduri europene, o parte vin, așa cum spunea prim-ministrul, din cofinanțările pe care noi le dăm și care, în anii viitori, cred că vor fi din ce în ce mai mari aceste cofinanțări date de bugetul de stat, fiindcă noi reușim să cam accesăm foarte repede toate sumele puse la dispoziție prin fonduri europene", a spus Sorin Grindeanu.

În aceste condiții, a continuat ministrul, "greutatea" va pica pe bugetul de stat, iar dacă se va continua anul viitor la fel ca în 2024, când s-a dat prioritate investițiilor, "e un lucru bun și va duce la creștere economică".

"Legat de trafic, cel mai mare disconfort în acest moment este în zona 1 Mai, dar acolo s-au corelat colegii de la Metrorex cu cei de la Primăria Generală, pentru că și acolo există lucrări care țin de Primăria Generală - înlocuire a liniilor de tramvai - iar aceste lucrări se desfășoară în același timp, ca disconfortul să nu se întâmple de două ori", a afirmat șeful de la Transporturi.

Ministrul a adăugat că lucrările la M6 trebuie să fie finalizate pe tronsonul 1 în 2027, iar pe cealaltă secțiune în 2028. Mai exact, de la Gara de Nord până la Otopeni se va putea circula în 2028.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.