Start carieră! Alege să devii un profesionist fit for future!
Numărul 11, 22-28 mar. 2023 » Agenda CECCAR
Start carieră! Alege să devii un profesionist fit for future! a fost tema workshopului organizat de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), în colaborare cu Asociația Studenților în Contabilitate și Informatică de Gestiune (ASCIG). Angajatori din domeniul financiar-contabil și studenți ai Academiei de Studii Economice din București (ASE) au discutat vineri, 17 martie, despre carieră și oportunitățile pe care le poate oferi profesia contabilă.
Start carieră! Pentru mulți un îndemn care aduce multe necunoscute: ce înseamnă un job, cum poți obține unul, cum îți poți construi o carieră de succes.
Noi am discutat, bineînțeles, despre domeniul financiar-contabil. Una dintre concluziile discuțiilor: cariera se construiește pas cu pas. Studiile, completate de obținerea unei calificări profesionale și obținerea primului job, sunt primii pași. Te sperie gândul că o carieră în contabilitate înseamnă doar înregistrarea facturilor? Eronat. Acesta este începutul care te ajută să înțelegi ce înseamnă contabilitatea. Plecând de la această activitate, în momentul în care vei înțelege workflow-ul, vei începe să te ocupi și de alte activități. O carieră în domeniul financiar-contabil nu poate fi construită fără a înțelege logica din spatele fiecărei operațiuni. Acesta a fost punctul de pornire a discuțiilor din cadrul workshopului.
Manuela Furdui – CEO Crowe România, Bianca Luca – HR manager în cadrul aceleiași companii, și Ioana Bădescu – partener Apex Team, le-au vorbit studenților despre așteptările angajatorilor și le-au oferit acestora sfaturi utile pentru obținerea unui loc de muncă și pentru a-și construi un traseu eficient către succes. Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, vicepreședinte al CECCAR și cadru didactic în cadrul ASE, a discutat cu studenții despre importanța obținerii calificării profesionale de expert contabil și care sunt pașii pentru a dobândi această calificare recunoscută la nivel internațional. Despre stagiul CECCAR și accesul la profesie a vorbit Radu Ciobanu, profesor în cadrul ASE și lector în cadrul stagiului CECCAR.
Ce caută angajatorii la noile generații de angajați în domeniu? Atitudine, dorința de a învăța și de a face performanță. Tinerii, chiar dacă nu au experiență, pot aduce multe beneficii companiei, având, în primul rând, o fluență aproape nativă în utilizarea tehnologiilor informațiilor, comparativ cu generațiile anterioare. În plus, dau dovadă de deschidere spre a învăța și a se adapta la noi situații în plan profesional. Știu să își pună în valoare abilitățile interpersonale, așa-numitele soft skills, astfel că lucrul în echipă, indispensabil de cele mai multe ori în cadrul proiectelor care reunesc specialiști din varii domenii ale aceleiași companii, îi motivează în a învăța și a lucra pentru a-și depăși mereu limitele, au motivat reprezentanții angajatorilor prezenți la workshop preferința de a recruta candidați aflați la început de carieră. Dezvoltarea soft skill-urilor, inclusiv prin voluntariat în timpul studenției, îi poate ajuta pe tinerii candidați la integrarea mai ușoară într-un colectiv, la o comunicare eficientă și la implicare profesională mult mai facilă în diverse situații neprevăzute. Cu prilejul acestui workshop, studenții și-au prezentat inclusiv propriile experiențe dobândite în urma internshipurilor, menționând atât plusurile, cât și minusurile unui astfel de proces care i-a apropiat de cerințele existente acum pe piața muncii.
Angajatorii le-au transmis studenților sfaturi utile pentru a face față cu brio oricăror provocări la interviul de angajare, oferindu-le inclusiv inside tips despre cum să abordeze diverse situații ce pot interveni într-un astfel de moment. De asemenea, reprezentantele Crowe România și Apex Team au abordat, în discuția cu studenții, și relația deschisă care ar trebui să existe între management și angajați, sfătuindu-i pe viitorii profesioniști contabili să discute cât mai deschis cu superiorii lor pentru că, după cum se știe, baza oricărei relații funcționale este comunicarea. Astfel, tinerii pot propune inclusiv idei inovatoare care să fluidizeze și să eficientizeze procesele companiei, în beneficiul ambelor părți. În ceea ce privește căutarea unui loc de muncă, studenții au fost încurajați să se informeze mereu despre piața de profil, să cerceteze atent companiile vizate pentru a afla dacă li se potrivește cu adevărat acel mediu de lucru.
Discuțiile au vizat inclusiv sfera pecuniară a raporturilor angajați-angajatori, studenților fiindu-le prezentate aspecte de care să țină seama atunci când își vor negocia salariul, inclusiv beneficiile care să le permită, în primul rând, să se dezvolte profesional și să obțină calificări și certificări recunoscute internațional, cu sprijinul companiei unde lucrează.
Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova i-a încurajat pe tinerii interesați să facă primul pas spre o carieră în domeniul financiar-contabil să-și publice CV-ul și să aplice pentru joburile disponibile pe Jobyx.ro, platforma de intermediere a locurilor de muncă dezvoltată în cadrul proiectului Acces la carieră de succes – Pilonul I, derulat de CECCAR și cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, unde firme autorizate să desfășoare servicii în acest domeniu și-au publicat ofertele de muncă.
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice