Start și finiș
Numărul 6, 15-21 feb. 2023 » La început a fost cuvântul...
Accentul pe care mass-media îl pune pe prezentarea unor experiențe pozitive în business ar fi mai util dacă, în toate cazurile, s-ar respecta și regulile gramatical-logice. Bunăoară, într-o dezbatere radiofonică, un participant a afirmat că „debutanții care urcă în premieră pe scena afacerilor trebuie să se orienteze spre domenii inedite și fără activități precedente”. În afară de faptul că nu este obligatoriu să ai succes doar în „domenii inedite”, observăm că în fraza citată „debutul” este exact echivalentul unei „premiere” și că, dacă avem de-a face cu un element „inedit”, nu se mai poate vorbi despre „precedente”.
Tot la debutanții în business s-a referit și o informație televizată potrivit căreia „start-up-urile de succes sunt cele care, inițial, încă de la primul pas pe piața de profil, și-au început activitatea sub semnul unui debut reușit”. Or, care ar fi deosebirea dintre „debut” și „primul pas”, precum și dintre „succes” și „reușită”?
Mai reținem o constatare inclusă într-un reportaj din presa tipărită: „Când un antreprenor, la început de drum, este confruntat cu o situație prin care n-a mai trecut, trebuie să conștientizeze faptul că are insuficientă experiență managerială pentru un finiș performant”. Culmea ar fi fost să aibă o asemenea „experiență” taman la „început de drum” și fără să mai fi trecut printr-o asemenea „situație”. Așa că, dacă este vorba despre „start” în afaceri, ca de altfel în orice alt domeniu de activitate, ar fi de dorit ca premisa „succesului” să fie apelul permanent la definițiile corecte asimilate înainte de… „debutul” afirmațiilor emise în comunicarea publică. (T.B.)
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice