STB: Noile tramvaie Imperio vor fi introduse în exploatare în Capitală pe opt linii, începând din luna august
Telex » Știri 29 martie 2022
Vagoanele cu durata de exploatare depășită, precum cele din gama Tatra, vor fi retrase din circulație etapizat, odată cu sosirea eșalonată a noilor tramvaie Imperio de 36 de metri, începând cu luna august 2022, informează Societatea de Transport București (STB), citată de Agerpres. Noile tramvaie Imperio vor fi introduse în exploatare pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 și 55.
„O delegație comună formată din reprezentanți ai municipalității, ca autoritate contractantă, și reprezentanți ai Societății de Transport București STB SA, ca beneficiari, a fost (luni, 28 martie – n.r.) într-o vizită de lucru la fabrica Astra Vagoane Călători Arad, pentru a verifica stadiul de execuție a tramvaielor conform contractului semnat în mai anul trecut”, se menționează în comunicat. Reprezentanții STB susțin că, deși prototipul era programat să sosească în București în luna august, conform estimărilor producătorului, acesta poate fi livrat la începutul lunii iunie.
„Reamintim faptul că, în vederea modernizării serviciului de transport public local de călători prin achiziționarea unor mijloace de transport ecologice, care să contribuie la creșterea calității vieții la nivelul municipiului București, în anul 2021 s-a semnat contractul de furnizare pentru 100 de tramvaie cu podea total coborâtă”, precizează sursa citată.
Astfel, conform STB, se răspunde obiectivelor de promovare a strategiilor de reducere a emisiilor poluante în zonele urbane aglomerate și asigurarea unui transport ecologic, la fel ca în Uniunea Europeană.
Cele 100 de tramvaie noi, din gama de 36 metri, au o capacitate totală de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune, precum și un loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii. „Ușile, zonele de acces și trecerile asigură accesul călătorilor cu nevoi speciale (dizabilități locomotorii și/sau mobilitate redusă) pe platforma special destinată, dar și a celorlalți călători pe toată lungimea vagonului. Tramvaiul este prevăzut cu buton de semnalizare a intenției de acționare a rampei atât la interiorul, cât și la exteriorul vagonului, precum și semnalizare la bord pentru conducătorul de vehicul. Trapa (rampa) este rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală cu sistem de protecție împotriva plecării tramvaiului cu trapa deschisă. Trebuie remarcat faptul că Societatea de Transport București STB S.A. a făcut eforturi pentru a respecta prevederile legislației în vigoare privind accesul persoanelor cu dizabilități în mijloacele de transport, conform prevederilor Legii 448/2006, actualizată”, se mai precizează în comunicat.
De asemenea, noile tramvaie Imperio sunt dotate cu cinci uși duble, cu sistem antistrivire, ceea ce asigură transferul ușor al călătorilor la urcare și coborâre, fără obstacole sau zone înguste în dreptul ușilor de acces.
„Din punct de vedere al confortului, tramvaiele au următoarele dotări: echipament de climatizare destinat asigurării aerului condiționat/încălzirii atât în salonul de călători, cât și la postul de conducere, salonul iluminat în tehnologie LED, sistem de informare vizuală și auditivă în tehnologie LED/LCD, afișaje de traseu exterioare și indicatoare pentru avizare stații cu LED-uri, monitoare extrawide pentru afișarea traseului și a stațiilor, precum și WIFI gratuit pentru călători”, susțin reprezentanții STB.
În plus, tramvaiele beneficiază de sistem ticketing și sistem POS de achiziționare a cardului direct în tramvai.
Totodată, noile vehicule au un nivel de zgomot redus, sistem de recuperare a energiei la frânare, sistem de supraveghere video 24/24 și sistem de numărare a călătorilor.
Ca noutate, în aceste tramvaie călătorii au posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat celorlalți utilizatori atunci când nu este folosit. Conform sursei citate, prin utilizarea de vehicule de transport public nepoluante sau cu poluare redusă, crește atractivitatea transportului public de călători în Capitală, cu efecte vizibile în reducerea aglomerației din trafic, precum și alte efecte benefice la nivelul calității vieții.
„În funcție de evoluția sistemului de transport din România și Uniunea Europeană, pe baza noilor directive europene privind reducerea emisiilor de CO2 și alți agenți poluanți, în funcție și de resursele financiare alocate prin Planul Național de Reziliență și Recuperare, cu sprijinul autorităților publice locale, dar și al altor instituții cu putere de decizie, Societatea de Transport București STB SA va continua strategia de modernizare a parcului de vehicule”, se mai spune în comunicat.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național