STB: Primele 15 tramvaie Imperio vor circula pe linia 41 din Capitală, începând de sâmbătă
Telex » Știri 9 decembrie 2022
Primele 15 tramvaie Imperio vor circula pe linia 41, începând de sâmbătă, 10 decembrie, fiecare tramvai având câte un controlor dedicat, responsabil pe partea de informare și de monitorizare a activităților pe parcursul întregii zile, a anunțat Societatea de Transport București (STB), citată de Agerpres. STB a instruit 91 de manipulanți care vor conduce acest nou model de tramvai.
"Odată cu venirea acestor tramvaie, oferim publicului călător condiții mai bune de deplasare, care să-i determine să utilizeze din ce în ce mai mult transportul public. Ca orice nouă investiție, aceasta trebuie păstrată, ea fiind un bun al tuturor utilizatorilor. Pe lângă îmbunătățirea confortului și a calității serviciului de transport, noile tramvaie contribuie la eficientizarea STB SA, ceea ce duce la posibilitatea a noi investiții benefice călătorilor", a declarat Adrian Criț, directorul general al STB SA.
Potrivit sursei citate, achiziția celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje și premiere, atât pentru STB SA, cât și pentru călători. Astfel, tramvaiele sunt dotate cu noua generație de validatoare la fiecare ușă pentru plata călătoriei, atât cu cardul bancar, cât și cu dispozitive smart NFC și au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon.
De asemenea, tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit.
Printre avantajele noilor mijloace de transport mai pot fi enumerate: creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces, creșterea capacității de transport fără a fi necesară creșterea parcului circulant și un consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Potrivit STB, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra.
"Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice, dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale", susțin reprezentanții STB.
Noile tramvaie permit reducerea timpilor de parcurs și creșterea calității rulării prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune. De asemenea, conducătorii tramvaielor beneficiază de condiții moderne de operare, cu o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care oferă informații despre starea de funcționare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea și buna funcționare a tramvaiului.
Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri, în valoare de aproape 170 de milioane de euro, a fost semnat în mai 2021.
Tramvaiele noi vor fi introduse în exploatare pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 și 55.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național