MyWIZ, secretul contabililor de succes
STB și Primăria Capitalei au început un program de optimizare a rutelor de transport public

STB și Primăria Capitalei au început un program de optimizare a rutelor de transport public

Telex » Știri 9 octombrie 2023  

STB și Primăria Capitalei au început un program de optimizare a rutelor de transport public, prin introducerea de benzi unice pentru autobuze și troleibuze, a anunțat Societatea de Transport București (STB). "Avem, astăzi, peste 23 de kilometri de benzi unice pentru autobuze și troleibuze. Noul sistem contribuie semnificativ la viteza de deplasare și avem, astfel, rute optimizate și predictibilitate pentru deplasarea în București", se menționează în comunicatul citat de Agerpres. Noile trasee unice pentru STB sunt: Calea Dorobanți, între Piața Dorobanți și Șoseaua Ștefan cel Mare, sens către Șoseaua Ștefan cel Mare și B-dul Dacia, între Strada Viitorului și Calea Moșilor, pe sensul către Calea Moșilor

Reprezentanții STB susțin că, pe noile trasee, timpul de deplasare s-a redus semnificativ. Astfel, pe tronsonul Piața Floreasca - Spital Floreasca timpul de deplasare este de 4 minute, față de 16-28 de minute.

Totodată, pe tronsonul Piața Dorobanți - Perla timpul de deplasare este de 4 minute, față de 14-24 de minute, iar pe tronsonul Perla - Piața Dorobanți - Radu Beller timpul de deplasare este de 4-6 minute, față de 14-24 minute. "Sistemul de benzi unice contribuie semnificativ și pentru viteza de deplasare a serviciilor de urgență - Salvare, Poliție, Pompieri. Acest culoar pentru viață asigură intervenția rapidă a ambulanțelor, a pompierilor și a poliției", se mai precizează în comunicat.

În prezent, există benzi dedicate transportului public pe următoarele străzi: Bd. Regina Elisabeta și Kogălniceanu 3 km (ambele sensuri - 1,5 km/sens), Bd. Dacia - 1,2 km (între Calea Dorobanților și Calea Moșilor, pe sensul spre Calea Dorobanților), Calea Dorobanți (între Piața Dorobanți și Șos. Ștefan cel Mare 0,7 km), Bd. Dacia (între strada Viitorului și Calea Moșilor 0,5 km), Bd. Unirii 4 km (ambele sensuri - 2 km/sens, între Piața Unirii și Piața Alba Iulia), Bd. Decebal 1,1 km (ambele sensuri - 550 m/sens, între strada Dristorului și Piața Alba Iulia), Bd. Iuliu Maniu 1,2 km (între Aleea Cetățuia și Bd. Doina Cornea, numai pe sensul spre Bd. Doina Cornea), Calea Griviței 1 km (între Gara de Nord și pasajul Basarab, ambele sensuri, 0,5 km/sens).

Potrivit sursei citate, mai există benzi dedicate transportului public pe Calea Dorobanților 1,3 km (între Bd. Dacia și Șos. Ștefan cel Mare, ambele sensuri, 0,65 km/sens), Bd. Mareșal Constantin Prezan 0,5 km (între Piața Arcului de Triumf și Piața Charles de Gaulle, numai pe sensul spre Piața Charles de Gaulle), Calea Floreasca 1 km (între Șos. Ștefan cel Mare și Str. George Călinescu, pe sensul spre Șos. Ștefan cel Mare), Str. Lt. Av. Radu Beller 0,4 km (între Str. Av.Popa Marin și Piața Dorobanților, numai pe sensul spre Piața Dorobanților), Drumul Taberei 0,7 km (între Str. Mihaela Ruxandra Marcu și Drumul Taberei nr.34, pe sensul spre periferie), Calea Plevnei 0,3 km (între Str.Witting și Str.Constantin Noica, pe sensul spre Str. C-tin. Noica) și Splaiul Independenței 0,5 km (între Piața Unirii și Calea Victoriei, numai pe sensul spre Calea Victoriei).

Alte străzi menționate sunt: Bd. Corneliu Coposu 0,3 km (între Piața Unirii și Str.Sfânta Vineri, pe sensul spre Piața Unirii).

Primăria Capitalei urmează să realizeze noi benzi dedicate transportului public pe următoarele artere: Bd. Aviatorilor 1,5 km, Bd. Regele Mihai I 1 km, Șos. Kiseleff 1,7 km, Bd. General Gheorghe Magheru 1,5 km.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.