Ștefan Radu Oprea: Digitalizarea trebuie să însemne simplificare pentru a fi un succes
Telex » Știri 21 iulie 2023
Digitalizarea trebuie să însemne simplificare pentru a fi un succes, dar dacă nu reușim în interiorul instituțiilor să revedem procedurile mi-e teamă să nu birocratizăm digitalizarea, a declarat, la conferința de lansare a celei de-a 21-a ediții a volumului "Carta Albă a IMM-urilor din România", ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan Radu Oprea, citat de Agerpres. "Încercăm să găsim o soluție, astfel încât banii să fie cheltuiți anul acesta și o să încercăm să aducem în partea de scale up întreprinderilor mici și mijlocii pe programe care au avut deja succes în România, cum sunt acestea de garantare, contragarantare. Încercăm să venim cu o primă de capital către companiile care deja au proiecte în dezvoltare, proiecte mature, pentru a avea un efect imediat în piață, a vă putea susține. Poate că, dacă ne uităm la numărul de zile necesare pentru a obține o autorizație, vedem că nu s-a schimbat ceva dramatic în România. Părerea mea este că celelalte probleme au devenit mult mai presante și atunci ne reîntoarcem la digitalizare. Digitalizarea trebuie să însemne simplificare pentru a fi un succes. Dacă nu reușim, în interiorul instituțiilor, să revedem procedurile pentru a le simplifica, digitalizarea nu va fi un succes și mi-e teamă să nu birocratizăm digitalizarea. E un lucru pe care nu mi l-aș dori: să avem și mai multe etape de trecut, chiar dacă vor fi într-un format digital. Simplificare va fi rețeta succesului digitalizării în România și este lucrul pe care eu cel puțin mi l-am propus să îl fac în Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului", a susținut Oprea.
În viziunea demnitarului, oricare criză naște oportunități, iar parteneriatul dintre stat și privat reprezintă cuvântul-cheie.
"Din punctul meu de vedere, cred că provocarea pe care trebuie să o avem împreună este cum facem să creștem întreprinderile mici și mijlocii din România pentru a deveni mai puternice, mai reziliente într-o economie încercată. Oricare criză naște și o oportunitate întotdeauna și aici ar trebui ca împreună să știm să primim acele oportunități create pentru a dezvolta mediul de afaceri din România, în special întreprinderile mici și mijlocii. Parteneriat este cuvântul-cheie, este lucrul care ar trebui să definească oricare dintre interacțiunile noastre. Dialog consecvent, constant, nu dezbatere, pentru că acolo cineva trebuie să piardă și nimănui nu-i place să piardă, mai ales dumneavoastră, mediul de afaceri. Dacă vrem într-adevăr ca mediul de afaceri să răspundă nevoilor societății, și statul, și Executivul trebuie să fie un partener real și atunci când semnează un contract, să-și respecte cuvântul și să facă plățile la momentul oportun, așa cum scrie în contract", a afirmat ministrul de resort. Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a organizat, joi, conferința de lansare a celei de-a 21-a ediții a volumului "Carta Albă a IMM-urilor din România", cea mai amplă analiză a mediului de afaceri românesc.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice