MyWIZ, secretul contabililor de succes
Ștefan Roșeanu (ARF): Vom lansa sistemul informatic de emitere a biletelor feroviare integrate în mai puțin de o lună

Ștefan Roșeanu (ARF): Vom lansa sistemul informatic de emitere a biletelor feroviare integrate în mai puțin de o lună

Telex » Știri 10 februarie 2023  

Sistemul informatic de emitere a biletelor feroviare integrate va fi lansat în mai puțin de o lună, astfel încât să se poată achiziționa un singur bilet pentru mai mulți operatori, a declarat președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), Ștefan Roșeanu, citat de Agerpres. Astfel, călătorii vor putea să intre pe un site, la Mersul trenurilor, și își vor putea cumpăra un bilet pentru mai mulți operatori de transport, fără să se mai intereseze ce companie operează pe o anumită secție.

"Exemplul cel mai clasic pe care îl am este Bârlad-Zărnești. De la Bârlad la Zărnești nu poți să mai mergi astăzi doar cu CFR Călători. Ai cel puțin doi operatori: CFR Călători și Regio Călători. În unele situații poți să mai și un al treilea, Transferoviar - și exemplele acestea pot să continue. Ca să mergi la Târnăveni, de asemenea, nu poți să mergi doar cu CFR Călători sau doar cu Regio Călători care deservește Blaj-Târnăveni. Este o problemă astăzi să știi cu ce operator sau ce operator este pe linia respectivă, să te duci pe site-ul lui, o chestie care este total anapoda. (...) Acest lucru îl finalizăm în aceste zile, cu colegii noștri de la Informatică Feroviară - și îl vom lansa în faza de test luna aceasta și de luna viitoare va fi sigur funcțional - să poți să cumperi un bilet pentru mai mulți operatori sau pentru unul singur, în funcție de ce ofertă ai pe ruta respectivă", a explicat Ștefan Roșeanu, la Forumul de Infrastructură, Transporturi și Logistică, ediția a II-a.

În ceea ce privește investițiile, președintele ARF a precizat că vor fi cumpărate trenuri moderne, așa numitele rame. "Seamănă cu ramele de metrou, sunt bidirecționale. Toate sunt electrice. Strategia pe care noi o avem în corelare cu strategia europeană este de a încuraja doar vehiculele nepoluante, pentru că vehiculul feroviar are o durată de viață de peste 30 de ani și, atunci, dacă am cumpăra un vehicul Diesel, înseamnă că noi, ca țară, și ca instituție publică, am contribui la ratarea țintei din 2050 impusă de Uniunea Europeană", a mai spus Ștefan Roșeanu.

El a precizat că în noiembrie-decembrie ar putea avea loc primul test al unui astfel de tren pentru introducerea sa în circulația comercială.

"În acest moment avem un contract - și colegii mei sunt la fabrică în Polonia pentru a supraveghea stadiul producției primului tren care trebuie să vină în această vară în teste pentru introducerea pe rețeaua feroviară. Dacă lucrurile rămân în continuare în grafic, așa cum este promis, în iarnă, în noiembrie-decembrie, avem primul test pentru introducerea în circulația comercială", a menționat președintele ARF.

Potrivit acestuia, sunt în evaluare, în același timp, încă 62 de trenuri.

"Trenurile care vin sunt trenuri de lung parcurs și pentru zona Moldovei. Trenurile vor merge la București - Suceava, București - Iași, Suceava - Constanța și așa mai departe, inclusiv Iași, Cluj, Timișoara se va moderniza prin introducerea unor astfel de trenuri", a adăugat Ștefan Roșeanu.

De asemenea, vor fi achiziționate încă 20 de trenuri.

"Suntem în faza de depunere a ofertelor. Peste vreo 15 zile avem depunerea ofertelor. O parte din aceste trenuri vor fi folosite pentru a reintroduce servicii directe Suceava, pe linii electrificate, prin Tecuci la Galați, Constanța, deci, să evităm legăturile clasice prin București. Încercăm să construim alte legături care să unească marile orașe ale țării și direct, nu doar prin deservire concentrică pe București", a susținut acesta.

El a mai făcut referire la "un proiect pilot foarte important", respectiv trenurile pe hidrogen, unde, însă, nu au fost depuse oferte "la prima încercare" pentru achiziția acestui tip de trenuri.

"Este un prim proiect concret al României de a investi în această nouă tehnologie în domeniul transporturilor. În acest context, Guvernul României a mobilizat, alături de Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei, Ministerul Energiei, să lucrăm la actualizarea legislației, pentru că astăzi legislația pentru a construi și a opera o stație de alimentare pe hidrogen nu este total pusă la punct. Vom relansa licitația cât de repede și trenurile vor fi folosite pentru a crește calitatea serviciilor. Cu excepția motorului pe hidrogen, este un teren modern, așa ca oricare alt tren", a mai spus Ștefan Roșeanu.

El a menționat, totodată, că, pe zona de călători, anul 2022 se încheie cu peste 10% creștere a traficului, comparativ cu anul anterior - observându-se un trend de întoarcere a oamenilor către calea ferată.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.