MyWIZ - Business în cloud
Strategia Națională de Luptă Antifraudă, pentru protecția intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, 2023–2027, publicată în Monitorul Oficial

Strategia Națională de Luptă Antifraudă, pentru protecția intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, 2023–2027, publicată în Monitorul Oficial

Numărul 50-51, 20 dec. 2023 - 9 ian. 2024  »  Curier legislativ

Strategia Națională de Luptă Antifraudă, pentru protecția intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, 2023-2027, urmare a angajamentelor europene asumate de către țara noastră, a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 1144 din 19 decembrie 2023 (HG nr.1259/2023). Departamentul pentru lupta antifraudă (DLAF) este serviciul național de coordonare antifraudă și instituția de contact cu Oficiul European de Luptă Antifraudă care asigură, sprijină și coordonează, după caz, îndeplinirea obligațiilor ce revin României privind protecția intereselor financiare ale UE, conform prevederilor art. 325 din Tratatul privind Funcționarea UE.

Strategia Națională de Luptă Antifraudă (SNLAF) urmărește coordonarea eforturilor de prevenire a fraudei, întreprinse de toți partenerii naționali, pentru o absorbție ridicată și sănătoasă a fondurilor europene, inclusiv a celor alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru o contribuție bugetară completă a României la bugetul UE.

Obiectivele generale ale SNLAF au în vedere prevenirea și detectarea fraudei, investigarea administrativă și urmărirea penală, recuperarea fondurilor și impunerea de sancțiuni. „Prin urmare, SNLAF vizează consolidarea cadrului legal, prin actualizarea actelor normative incidente sau adoptarea de noi acte, întărirea capacității instituționale prin pregătirea profesională a personalului, prin comunicare interinstituțională și schimb de informații constante”, menționează reprezentanții Guvernului.

SNLAF va crea și operaționaliza rețele profesionale care vor asigura infrastructura necesară implementării acesteia și îmbunătățirea cooperării instituționale. Rețelele vor fi constituite din reprezentanți ai ministerelor și autorităților cu competențe în gestionarea și controlul fondurilor europene.
Pentru implementarea acțiunilor, resursele financiare vor fi asigurate din bugetul propriu al fiecărei instituții.

La mijlocul perioadei de implementare, SNLAF va fi evaluată intermediar și se va decide necesitatea actualizării acesteia, iar la final DLAF va elabora raportul de evaluare care va cuprinde concluzii și direcții de acțiune viitoare.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.