MyWIZ, secretul contabililor de succes
Strategie și tactică

Strategie și tactică

Numărul 18, 10-16 mai 2023  »  La început a fost cuvântul...

Între temele abordate frecvent de mass-media se înscriu cele care vizează perspectivele economiei românești în contextul actual. Din păcate, nu de puține ori, aceste teme sunt tratate fără atenția necesară din punct de vedere lingvistico-logic. Așa, de exemplu, într-un editorial al unei reviste săptămânale se afirma că „elaborarea strategiilor de viitor trebuie să țină seama de cerințele esențiale ale zilei de mâine, care se constituie în imperative majore”. Culmea ar fi fost să se elaboreze „strategii” pentru... trecut. Apoi, care ar fi deosebirea dintre „viitor” și „ziua de mâine”, precum și dintre „cerințele esențiale” și „imperative”?

La rândul său, un participant la o dezbatere radiofonică aprecia că „nu poate fi vorba despre o reală strategie la nivel de firmă, dacă, din punct de vedere tactic, pregătirile sunt insuficiente”. În acest caz, s-a comis o eroare de fond. „Tacticile” nu pot fi pregătite în absența „strategiilor”, ceea ce impune eliminarea oricărei confuzii între fazele de concepție și cele de execuție. Este, oare, posibil să se conceapă „tactici” eficiente fără să se bazeze pe „strategii” adecvate?

Să mai reținem o frază dintr-o știre difuzată de un post TV: „Modul în care compania X a urmărit atingerea obiectivului ei fundamental de lungă durată a demonstrat că a acționat doar tactic și nu strategic”. Or, dacă a existat un „obiectiv fundamental”, înseamnă că nu putea fi stabilit altfel decât prin adoptarea unei viziuni „strategice”. Și aceasta pentru că rolul oricărei strategii constă, înainte de toate, în stabilirea de „obiective fundamentale”, care sunt, obligatoriu, de „lungă durată”.

Cum se vede din exemplele prezentate, nici în materie de comunicare publică nu este „tactic” dacă, din punct de vedere „strategic”, nu ai proprietatea termenilor și a relațiilor firești, logice dintre ei. (T.B.)

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.