STS: Tehnologia eCall de la bordul mașinii poate salva vieți
Telex » Știri
14 iulie 2021
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) și Dacia România au realizat, la sediul Centrului Municipal Integrat pentru Situații de Urgență din București, o demonstrație privind modul de funcționare a eCall. „Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de mașini proiectate și fabricate după luna aprilie 2018”, reamintește STS, într-un comunicat. În cazul producerii unui accident rutier, sistemele eCall generează automat, în cazul activării senzorilor de impact sau în mod manual, la inițiativa șoferului sau a pasagerilor, apelarea numărului 112 și transmiterea către Serviciul de urgență a informațiilor relevante pentru localizarea precisă a evenimentului și pentru intervenția echipajelor de salvare. În sistemul informatic al 112, operatorii și dispecerii pot vedea poziția geografică a mașinii, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcția de deplasare și modul de declanșare a sistemului - automat sau manual. Ulterior, după transmiterea datelor, se stabilește o legătură de voce între ocupanții autovehiculului și Serviciul de urgență 112.
„Este important de precizat că sistemul eCall activează transmiterea datelor doar în momentul producerii unui accident sau dacă ocupanții vehiculului îl acționează manual, astfel că mașina nu este monitorizată în timp real. În situația declanșării manuale, pasagerii nu pot întrerupe procesul de apelare și, pentru a nu genera alertarea falsă a agențiilor de urgență, este necesar ca aceștia să comunice cu operatorul 112. Totodată, această tehnologie nu presupune costuri suplimentare pentru pasageri și nu necesită configurații suplimentare față de cele realizate în timpul procesului de fabricare a mașinii”, se menționează în comunicat.
Potrivit statisticilor Serviciului de urgență 112, în perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicații eCall. Dintre acestea, în 850 de cazuri apelul s-a declanșat automat la impact, iar în 3.436 de situații apelul a fost inițiat de ocupanții vehiculului.
România a fost prima țară din Europa care, în anul 2013, a pregătit infrastructura de comunicații, la nivel național, pentru implementarea serviciului de urgență eCall.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Ziua Brâncuși sub semnul omagierii unei opere inestimabile
Pe întregul cuprins al țării, manifestări prin care toate artele transmit un mesaj comun, autentic umanist
Iași – opt zile de concerte memorabile
Zeița Thalia inspiră formule inovative în arta spectacolului
Ample programe științifice și culturale dedicate marilor personalități ale istoriei naționale
Ziua Culturii Naționale, prilej de celebrare a celor mai de seamă valori din patrimoniul românilor de pretutindeni
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc