Studiu: 54% dintre români încă plătesc cash atunci când călătoresc
Numărul 6, 18-24 feb. 2020 » Roza vânturilor
54% dintre românii participanţi la un studiu realizat de echipa motorului gratuit de căutare pentru călătorii momondo.ro au declarat că încă plătesc cash atunci când călătoresc, acesta fiind unul dintre cele mai mari procenaje înregistrate în rândul respondenţilor din cele 24 de naționalități chestionate. Doar respondenții din Germania și Austria ne depășesc la acest capitol, 58% dintre participanții la studiu marcând această variantă de plată. Cei care folosesc banii lichizi cel mai puțin în timpul călătoriilor sunt norvegienii, 75% dintre ei afirmând că obișnuiesc să plătească folosind cardul sau aplicațiile de plăți.
În ceea ce priveşte bugetul de vacanță, studiul relevă că cei mai mulţi dintre români (59%) obișnuiesc să facă economii în timpul anului pentru a le folosi în timpul vacanțelor, o pondere aproximativ egală cu cea înregistrată anul trecut (60%). Pe lângă abținerea de la cumpărături mai puțin necesare sau servitul meselor în oraș, o diferență de abordare interesantă apare în privința transportului zilnic: dintre cei care obișnuiesc să călătorească mai mult în interes de serviciu (business travelers), 18% au precizat că în zilele obișnuite preferă să meargă pe jos sau să folosească bicicleta pentru a salva banii de combustibil pentru vacanțe, în timp ce dintre călătorii non-business doar 9% folosesc acest mijloc de economisire. Per total, românii preferă să meargă pe jos sau cu bicicleta cu 2% mai mult față de anul anterior și față de media tuturor răspunsurilor la nivel global.
Referitor la structura cheltuielile din timpul vacanțelor, analiştii de la momondo menţionează că românii alocă o parte însemnată a banilor pe ceea ce generic numim shopping (haine, suveniruri și altele): 50% dintre respondenți au declarat că cei mai mulți bani din bugetul de vacanță (exceptând cazarea sau transportul necesar pentru a ajunge la destinație) sunt cheltuiți pe astfel de cumpărături. Este cel mai mare procentaj obținut în rândul respondenţilor din toate ţările intervievate, pe locul următor fiind cei din Brazilia, 49% dintre aceştia declarând același lucru. La polul opus, doar 28% dintre respondenții din Franța își consumă o mare parte din bugetul de vacanță prin shopping.
La fel de mulți bani cheltuie românii și pe mâncatul în oraș în timpul vacanțelor, dar acest procentaj este mult mai apropiat de media tuturor țărilor participante la sondaj: 53%. Suedezii conduc clasamentul, 67% dintre respondenți validând acest răspuns.
La capitolul destinaţii de vacanță, studiul momondo arată că românii care își propun să petreacă vacanța în țară în 2020 sunt cu 10% mai puțini decât în anul anterior. Cele mai dorite concedii sunt, din nou, cele care includ și zile de relaxare pe plajă, 61% dintre respondenți afirmând că își doresc acest lucru până la finalul anului. Drumețiile montane, escapadele în diferite orașe sau relaxarea în case de vacanță sunt alte preferințe des menționate de românii participanți la studiu.
Studiul a fost realizat pe datele colectate în ianuarie 2020 printr-un sondaj online în rândul a 25.200 de persoane din 24 de țări, dintre care 1000 români cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, din zone geografice diferite.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național