Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Studiu: 60% dintre companii vor să crească angajările, în acest an; 45% se plâng de lipsa candidaților calificați

Studiu: 60% dintre companii vor să crească angajările, în acest an; 45% se plâng de lipsa candidaților calificați

Numărul 23-24, 16-29 iun. 2021  »  Analize și sinteze

Aproape 60% dintre companii plănuiesc să crească ritmul angajărilor, deși 45% din totalul organizațiilor afirmă că se luptă cu lipsa candidaților calificați, reiese din studiul „Tendințe în recrutarea remote în 2021”, realizat de compania de consultanță de business Valoria, în colaborare cu Mingle, platforma de automatizare a recrutării, relatează Agerpres. Conform cercetării, patru din zece manageri (40%) susțin că vor crește numărul rolurilor remote, pentru candidații care vor să lucreze la distanță.

În contextul planurilor de creștere previzionate, atragerea talentelor domină lista priorităților pentru 2021. Astfel, pe primul lor în top, 55% dintre companii pun crearea unor experiențe de recrutare mai bune candidaților, 48% mizează pe employer branding, 45% pe folosirea platformelor de social media în recrutare, 35% pe transformarea digitală, iar 32% pe construirea unei baze de date de candidați.

De asemenea, în ceea ce privește provocările cu care s-ar putea confrunta companiile pe parcursul acestui an, 45% declară că se luptă cu lipsa candidaților calificați, în timp ce, pe locul al doilea, se află problemele cu atragerea unui număr suficient de aplicații (44%). Pe următoarele poziții se regăsesc: evaluarea abilităților sociale (41%), o fluctuație mai mare a personalului (33%), trendul de creștere a salariilor (33%) și tranziția către folosirea tehnologiei în Resurse Umane (32%).

Potrivit sursei citate, când vine vorba despre alegerea candidaților potriviți, angajatorii îi caută pe cei care se pot adapta cu ușurință unui mediu de lucru aflat în continuă schimbare. Pe primele locuri în răspunsurile companiilor se află dorința de creștere și învățare a candidaților (77%), capacitatea de adaptare și reziliența (62%), capacitatea de a rezolva probleme (47%), abilitatea de a utiliza tehnologia (45%).

Alte aspecte care vor face alegerile de recrutare ale companiilor în 2021 includ: inteligența emoțională (38%), capacitatea de auto-conducere (35%), creativitatea (29%), auto-motivația (25%) și gândirea critică (20%).

La capitolul muncii remote (de acasă), 40% dintre companii sunt deschise să crească numărul acestor posturi. În acest sens, 90% dintre organizații anunță că vor crește sau menține numărul etapelor de recrutare care se desfășoară online, păstrând în același timp durata procesului de angajare. În timp ce 65% dintre companii își doresc să păstreze majoritar procentajul celor care lucrează din birou, pentru restul de 35% rămâne deschisă posibilitatea de a avea preponderent forța de muncă în regim de lucru remote, relevă studiul de specialitate.

Majoritatea companiilor (62%) au în plan să gândească alternative „remote” pentru beneficiile oferite colegilor din birou, dar și să ajusteze salariile în funcție de locul din care lucrează candidații (20%).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.