Studiu: 76% dintre consumatorii de e-commerce plasează minumum două comenzi pe lună
Numărul 48-49, 22 dec. 2021 - 11 ian. 2022 » Conectarea la era digitală
Un procentaj de 76% dintre cumpărătorii români online plasează minimum 2-3 comenzi pe lună, predominant din categoriile fashion (75% dintre femei), electronice (72%, atât femei, cât și bărbați), îngrijire personală (64%, predominant femei care lucrează la birou), electrocasnice (57%), sport, recreere și hobbyuri (52%, în mare parte femei cu educație superioară), conform unui studiu comandat de o companie de curierat, relatează Agerpres.
Studiul semnalează că, în general, consumatorii arată deschidere spre creșterea frecvenței achizițiilor în mediul digital și menționează că argumentele care i-ar motiva sunt timpul mai bun de livrare, predictibilitate și disponibilitatea continuă, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pentru preluarea coletelor.
Interacțiunea frecventă cu furnizorii de servicii de curierat face ca românii să aibă preferințe clare, în ceea ce privește opțiunile de transport ale comenzilor lor. Astfel, livrările la domiciliu rămân soluția aleasă de majoritatea cumpărătorilor online, pentru confortul și conveniența oferite. O altă variantă care ocupă un loc major în topul alegerilor consumatorilor și care crește constant, de la an la an, este reprezentată de trimiterile la lockerele easybox.
Când vine vorba de retururi, 1 din 4 cumpărători nu simte nevoia să înapoieze produsul achiziționat și, astfel, nu are experiență în ceea ce privește procedurile de restituire. În schimb, 30% dintre cei care sunt familiarizați cu retururile aleg să facă acest lucru la lockerele easybox. Întrebați cum arată, în viziunea lor, serviciul ideal de livrare, respondenții cercetării au identificat următoarele beneficii funcționale drept prioritare: asigurarea integrității pachetelor; respectarea termenelor de livrare; anunțarea în prealabil a zilei și timpului predării pachetului; rapiditatea livrării. 60% dintre respondenți prioritizează magazinele care oferă livrare în easybox. Serviciului de livrare out-of-home (OOH) este atât de apreciat de utilizatorii finali, încât le impactează deciziile de cumpărare (60%) - ceea ce înseamnă că peste jumătate dintre cumpărătorii online prioritizează e-shopurile care oferă livrare în easybox.
Bazată pe metodologia CAWI și un eșantion de 800 de persoane, femei și bărbați, între 18 și 55 de ani, care plasează comenzi online cel puțin o dată pe lună, cercetarea realizată de Unlock, la solicitarea Sameday a fost derulată în perioada septembrie-octombrie 2021. Studiul a identificat patru tipologii de cumpărători online: Carpe Diem (femei și bărbați cu vârste între 18 și 24 de ani, respectiv 35 și 44 de ani, parte dintr-o gospodărie mică, fără copii, din zone urbane mari), Potrivit pentru Societate (bărbați, cu vârste între 18 și 34 de ani, predominant din București sau regiunea Ardealului), Conectatul (femei și bărbați, cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani, din zone urbane mari și mijlocii), Cetățeanul Perfect (predominant femei, peste 35 de ani, căsătorite și cu copii, din zone urbane de dimensiune medie).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național