Studiu: 80% dintre români permit utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare

Studiu: 80% dintre români permit utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare

Numărul 4, 2-8 feb. 2021  »  Roza vânturilor

Cei mai mulți români oferă acces la datele lor personale. Este rezultatul unui studiu efectuat de InfoCons în țările UE. Realizatorii studiului au vrut să afle cât de dispuși sunt cetățenii să ofere acces la datele lor atunci când sunt online și au aflat că românii se află în fruntea topului, relatează Mediafax. Astfel, conform rezultatelor sondajului, 80% dintre români permit utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare. Ei sunt pe locul doi în Europa după bulgari. La polul opus sunt olandezii și finlandezii care nu vor, în proporție de aproximativ 70%, să le fie folosite datele personale.

Studiul InfoCons a mai arătat că în Europa una din două persoane cu vârste cuprinse între 16-74 de ani a refuzat să permită utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare atunci când utilizează internetul în scopuri private. În plus, 46% au raportat că au permis accesul restricționat doar la poziția lor geografică sau au refuzat accesul complet la aceste informații.

Mai puțini (40%) cetățeni UE citesc declarațiile politicii de confidențialitate înainte de a furniza date cu caracter personal. În mod similar, 40% au limitat accesul la profilurile sau conținutul site-ului lor de socializare sau la stocarea online partajată.

Totodată, 33% au verificat că site-ul pe care și-au furnizat datele personale este sigur.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.