Studiu: 80% dintre români permit utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare
Numărul 4, 2-8 feb. 2021 » Roza vânturilor
Cei mai mulți români oferă acces la datele lor personale. Este rezultatul unui studiu efectuat de InfoCons în țările UE. Realizatorii studiului au vrut să afle cât de dispuși sunt cetățenii să ofere acces la datele lor atunci când sunt online și au aflat că românii se află în fruntea topului, relatează Mediafax. Astfel, conform rezultatelor sondajului, 80% dintre români permit utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare. Ei sunt pe locul doi în Europa după bulgari. La polul opus sunt olandezii și finlandezii care nu vor, în proporție de aproximativ 70%, să le fie folosite datele personale.
Studiul InfoCons a mai arătat că în Europa una din două persoane cu vârste cuprinse între 16-74 de ani a refuzat să permită utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare atunci când utilizează internetul în scopuri private. În plus, 46% au raportat că au permis accesul restricționat doar la poziția lor geografică sau au refuzat accesul complet la aceste informații.
Mai puțini (40%) cetățeni UE citesc declarațiile politicii de confidențialitate înainte de a furniza date cu caracter personal. În mod similar, 40% au limitat accesul la profilurile sau conținutul site-ului lor de socializare sau la stocarea online partajată.
Totodată, 33% au verificat că site-ul pe care și-au furnizat datele personale este sigur.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național