Studiu: 81% dintre românii care vor petrece vacanțele în străinătate vor plăti la destinație cu instrumente digitale
Numărul 24, 21-27 iun. 2023 » Conectarea la era digitală
Opt din zece români (81%) care merg în vacanță în străinătate, în acest an, vor plăti la destinație cu cardul, telefonul sau alte dispozitive mobile, reiese din datele unui studiu realizat de o companie de plăți digitale. Astfel, conform cercetării Visa "Intenții de călătorie și plată 2023", citată de Agerpres, unul din trei turiști români (35%) plănuiește să cheltuiască între 200 și 600 de euro/persoană în vacanța peste hotare, iar principalele avantaje ale plăților cu cardul în afara țării, menționate de către respondenții din regiune, sunt confortul (58%), siguranța de a nu risca pierderea numerarului (53%) și rapiditatea (52%).
În plus, peste o cincime (22%) dintre turiștii români vor să plătească în străinătate cu telefonul sau cu un smartwatch, în timp ce în Europa Centrală și de Est (ECE), plățile mobile în afara țării sunt populare și printre turiștii din Polonia (22%) și Ungaria (21%).
Totodată, peste jumătate (51%) dintre românii care plănuiesc o vacanță în străinătate intenționează să folosească în afara țării același card de plată ca acasă. Pe acest segment, acest aspect este mai întâlnit în cazul românilor (25%), polonezilor (24%) și ungurilor (23%). Trei sferturi dintre turiștii din ECE chestionați, care călătoresc în afara țării, se decid cu privire la metoda de plată pe care o vor folosi în străinătate înainte să plece în vacanță.
Potrivit sursei citate, 83% dintre românii care își organizează vacanța pe cont propriu declară că vor plăti anumite servicii online, iar 3 din 4 susțin că vor folosi cardul sau portofelul digital. 58% vor achiziționa cazarea online, 40% transportul, iar 19% aleg să plătească online bilete de acces sau excursii suplimentare.
De asemenea, aproape două treimi (64%) din totalul respondenților români care aleg pachete de vacanță în străinătate le vor cumpăra online, prin intermediul site-urilor agențiilor de turism sau pe platforme de tip agregator care înglobează oferte din partea mai multor operatori de turism. În acest context, aproximativ trei sferturi dintre aceștia (74%) afirmă că plătesc cu cardul sau portofelul digital.
Cumpărarea vacanțelor online este cel mai des întâlnită în Croația (78% dintre clienții agențiilor de turism cumpără online), Slovacia (76%) și Slovenia (74%).
La nivel general, 26% dintre românii chestionați plănuiesc să meargă în vacanță peste hotare în acest an, cu o durată medie a concediului de șapte zile.
Dintre românii care au confirmat că vor merge în vacanță peste hotare, peste două treimi (69%) vor să călătorească cel puțin de două ori în acest an, iar a doua escapadă va dura de obicei 1-2 zile. Acestea sunt în special de tip "City break", populare cu precădere în rândul generațiilor mai tinere: mileniali (cei născuți între anii 1977-1995, n.r.) și generația Z (cei născuți între anii 1995-2012, n.r.).
Studiul de specialitate evidențiază faptul că românii care călătoresc în străinătate intenționează în primul rând să se odihnească, combinând relaxarea cu vizitarea obiectivelor turistice. Pe de altă parte, 19% dintre respondenți plănuiesc să își petreacă vacanțele vizitând familia și prietenii care locuiesc în străinătate.
Mai mult de jumătate (51%) dintre cei care călătoresc în străinătate nu au de gând să își anuleze planurile, chiar dacă inflația rămâne la un nivel înalt, iar costurile de trai continuă să crească.
Totuși, 57% dintre respondenți spun că este posibil să caute opțiuni de cazare mai avantajoase în acest caz, iar 55% vor lua în considerare scurtarea vacanței.
55% dintre persoanele intervievate au declarat că situația geopolitică nu le afectează planurile de vacanță în străinătate, în timp ce 41% au precizat că, anul acesta, vor merge în sfârșit în vacanța amânată anterior din cauza pandemiei.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice