Studiu: 93% dintre români își propun să fie mai atenți la propriile nevoi și priorități, în 2020
Numărul 5, 11-17 feb. 2020 » Roza vânturilor
Majoritatea românilor (93%) își propun ca în 2020 să fie mai atenți la propriile nevoi și priorități, iar 81% dintre aceștia se așteaptă ca anul acesta să fie mai bun pentru ei comparativ cu precedentul, conform unui studiu global realizat de Ipsos, care investighează opiniile cetățenilor din 33 de state, informează Agerpres. Conform sursei citate, 4 din 5 români recunosc că 2019 a fost un an dificil pentru România în general, comparativ cu 65% dintre respondenții la nivel global care cred același lucru despre țara lor. „Deși suntem mult mai ancorați în prezent față de generațiile anterioare, optimismul românilor se explică și prin afinitatea acestora pentru acea forță exterioară, providențială, care face lucrurile bune să se întâmple. Fie că îi spunem soartă, karma sau Cel de Sus, îi atribuim un scop precis în determinarea calității viitorului. Cu alte cuvinte, norocul și-l face omul cu mâna lui, dar nu singur!”, afirmă Oana Cândescu, Qualitative Research Manager la Ipsos România.
Totodată, 93% dintre români își propun un an 2020 în care să fie mai atenți la propriile nevoi și priorități, dar și să investească în relația cu cei dragi. Acest procentaj ne situează pe primele 4 poziții globale (alături de Peru, China și Mexic), mult peste media europeană, de 65%.
Mai detașați față de problemele economiei mondiale, românii își mențin tonul pozitiv cu privire la predicțiile pentru 2020. 64% dintre cei intervievați sunt de părere că economia mondială înregistrează un trend ascendent. La polul opus se află culturile mai „lucide”, precum francezii, belgienii, suedezii sau japonezii. Ungurii și polonezii se situează puțin sub media clasamentului, cu 48%, respectiv 44%, mai indică studiul.
Începutul de an aduce o notă idealistă și cu privire la egalitatea de gen în câmpul muncii: aproape jumătate dintre români anticipează că femeile vor fi cel puțin la fel de bine plătite precum bărbații, pe poziții similare. Peste media mondială (44%) sunt înregistrate percepțiile respondenților din India (71%), Turcia (59%) și Singapore (51%). „Identitatea devine o opțiune personală, este un mod nou de a vedea viața. Diminuarea inegalităților de gen este în continuare o problemă atât în societățile dezvoltate, cât și în cele în curs de emancipare. Teme precum feminismul, incluziunea și egalitatea stau la baza multor legi dezbătute și adoptate la nivel global. Studiile ne arată că în ultimii 10 ani au fost promovate mai multe astfel de legi decât în ultima sută de ani la un loc”, precizează sursa citată.
La nivel global, peste 57% din populația investigată își propune să folosească social media cel puțin cu aceeași frecvență că până în prezent. Românii depășesc estimările globale, 60% dintre ei afirmând că este puțin probabil să reducă utilizarea rețelelor sociale în 2020. Suntem la egalitate cu Spania și Ungaria, Belgia fiind și ea la un punct distanță (59%).
Pe de altă parte, preocuparea noastră în ceea ce privește pericolele naturale nu pare să atingă cote îngrijorătoare. Jumătate dintre români nu se așteaptă să fie afectați de un astfel de eveniment, cu 11 puncte sub media europeană. Cei mai optimiști sunt ungurii, 7 din 10 afirmând că este puțin probabil ca un dezastru natural să îi afecteze în mod direct, urmați de olandezi (72%) și britanici (68%). La polul opus se află Malaysia, Turcia și India.
Încălzirea globală și efectele ei rămân o preocupare și în 2020. Cel puțin la nivel declarativ, 77% din populația lumii și 72% dintre români sunt conștienți de efectele negative ale stilului nostru de viață asupra naturii și cred că acestea se vor resimți la scară largă și în acest an.
În același timp, aproape două treimi dintre români (63%) se așteaptă ca traficul în zona în care trăiesc să se înrăutățească. E o cifră care ne plasează în prima jumătate a clasamentului, peste media globală (58%) sau cea europeană (54%).
„În concluzie, cele cinci predicții principale ale românilor pentru 2020 sunt: starea economiei mondiale se va îmbunătăți, temperatura medie va crește, românii vor petrece mai mult timp online decât în fața televizorului, traficul va fi mai dificil, dar, finalmente, 2020 va fi un an mai bun”, precizează reprezentanții Ipsos.
Studiul Ipsos – al treilea grup mondial de cercetare de piață – s-a desfășurat în rândul a 22.512 cetățeni cu vârste cuprinse între 16 și 64 de ani (respectiv 18-64 de ani pentru SUA și Canada). Interviurile au fost realizate online, pe baza panelului Ipsos. Studiul a acoperit următoarele țări: Australia, Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, Italia, Japonia, Marea Britanie, Spania, Statele Unite ale Americii (câte 1.000 de interviuri în fiecare țară), respectiv Africa de Sud, Arabia Saudită, Argentina, Belgia, Chile, Columbia, Coreea de Sud, Filipine, Hong Kong, India, Israel, Malaysia, Mexic, Olanda, Peru, Polonia, România, Rusia, Singapore, Suedia, Turcia și Ungaria (câte 500 de interviuri în fiecare țară).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice