Studiu: Angajații care lucrează de la distanță tind să-și supraestimeze cunoștințele despre securitatea cibernetică
Numărul 37-38, 22 sept.-5 oct. 2020 » Conectarea la era digitală
Personalul care lucrează de la distanță are tendința de a-și supraestima nivelul cunoștințelor despre elementele de bază ale securității cibernetice, iar în 90% dintre cazuri angajații au răspuns „Știu” sau „Cred că știu” cu privire la gestionarea problemelor din online, reiese dintr-un studiu realizat de Kaspersky și Area9, informează Agerpres. Programul de instruire, gratuit, despre conștientizarea securității lucrului de la distanță, oferit de Kaspersky și Area9, a arătat că participanții aleg răspunsuri corecte 66% din timp. Cu toate acestea, chiar și atunci când greșesc, rămân în mare parte încrezători în competențele lor. Cele mai dificile subiecte s-au dovedit a fi mașinile virtuale, actualizările și motivele pentru care oamenii ar trebui să utilizeze resursele IT corporative, chiar și atunci când lucrează în afara biroului.
Analiza rezultatelor, anonimizate, a arătat că personalul care lucrează de la distanță are tendința de a-și supraestima nivelul cunoștințelor despre elementele de bază ale securității cibernetice. În 90% dintre cazuri, atunci când participanții au ales un răspuns greșit au răspuns „Știu” sau „Cred că știu”. Acest lucru a fost dezvăluit printr-o metodologie de învățare adaptivă, care a cerut participanților să își evalueze nivelul de încredere în răspunsuri, precum și să răspundă la întrebările testului, notează realizatorii cercetării.
Potrivit sursei citate, au fost identificate și cele mai dificile obiective de învățare, cele mai grele fiind motivele pentru care să folosești mașini virtuale. Astfel, până la 60% dintre răspunsurile acordate au fost greșite în această categorie, 90% dintre respondenți intrând în categoria de „incompetență involuntară”.
„Aceasta înseamnă că participanții care au răspuns greșit la întrebări erau siguri că au ales răspunsul sau opțiunea corectă”, se precizează în concluziile studiului.
De asemenea, peste jumătate (52%) din totalul răspunsurilor la întrebările despre motivele pentru care angajații ar trebui să folosească resursele IT corporative (cum ar fi serviciile de e-mail, mesagerie sau stocare cloud) atunci când lucrează de acasă au fost incorecte. În 88% dintre cazuri, angajații de la distanță au crezut că pot explica acest lucru corect.
În plus, aproape aceeași proporție de greșeli (50%) a fost întâlnită și atunci când cei chestionați au răspuns la o întrebare despre modul în care se instalează actualizările de software. În acest caz, o majoritate surprinzătoare, de 92% dintre cei care au oferit răspunsuri greșite, credeau că dețin abilitățile necesare.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național