Studiu: Antreprenorii români și denumirile creative ale propriilor firme
Numărul 12, 2-8 aprilie 2019 » Roza vânturilor
Ultimul Neuron SRL, Zmeul Zmeilor SRL sau Prăpastia SRL sunt doar câteva dintre cele mai creative denumiri de firme înregistrate la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), analizate de către specialiștii de la KeysFin, informează Agerpres. Conform cercetării, românii sunt extrem de inventivi atunci când vine vorba de a-și denumi afacerea, iar cei mai mulți aspiră la afaceri serioase, motiv pentru care vor să-și asigure, încă din denumire, aspirațiile profesionale. Așa s-a ajuns ca peste 22.000 de firme să includă denumirea de Trans, Impex (17.702), Construct (17.582), Consulting (11.339), Group/Grup (10.443), Invest (9.210), Euro (7.322), Top (peste 5.122), International/Internațional (5.084) sau Business (4.714).
După cifra de afaceri, lideri sunt companiile care includ în numele lor Trans (42,4 miliarde lei), Impex (29,2 miliarde lei) și Trading (27,9 miliarde lei).
De asemenea, pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află: Star, Tech, Management, Media, Expert, Concept și Logistic.
În privința titulaturilor creative, datele ONRC prezintă o listă care cuprinde firme ca: Simplu și eficient SRL, Sigur că da SRL, Voodoo Solutions, Ultimul Neuron SRL, Balaurul SRL, Zmeul Zmeilor SRL, Făt Frumos SRL, Cormoran SRL sau Prăpastia SR. În plus, Faliment SRL, Iad SRL sau peste 170 de firme cu numele Miorița și alte câteva sute cu denumiri, precum Prâslea, Cosânzeana, Baltagul, Moldova, Transilvania, Banat, Oltenia se află printre preferințele antreprenorilor români.
Potrivit sursei citate, în businessul românesc, imaginația „zburdă” fără limite, iar multe companii au denumiri care au legătură, printre altele, de la zodiile antreprenorilor (Berbec SRL, Taurus, Sagitarius, Capricorne), la orașe (Paris – 75 de firme, Vegas – 40, Miami, chiar și Babilon). Atributele asociate businessului sunt, de asemenea, la mare căutare în mediul de afaceri. În România, există peste 900 de firme care includ Universal, iar alte câteva mii au în denumire Convenabil, Spendid, Favorit, Talisman, Elixir, Fortuna, Pro Activ, Transcend, Strict Necesar, Solemn, Simbolic, Sincer, Util sau Unic.
Totodată, peste 400 de firme poartă denumirea VIP, 36 includ Wow, alte câteva cu titulaturi ca Zen sau Stres, iar unele inspirate din showbiz – Vandame SRL, Madonna SRL, Elvis SRL, Metalica SRL, Cic-Ceak Construct SRL etc.
Analiza KeysFin privind denumirile firmelor a luat în calcul cele aproximativ 636.000 de firme înregistrate și active la nivelul anului 2017.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice