Studiu: Aproape 60% dintre comercianții din România au raportat vânzări în creștere, în perioada pandemiei
Numărul 23, 15-21 iun. 2022 » Analize și sinteze
Aproximativ 60% dintre retailerii din România au raportat creșteri ale vânzărilor în pandemie, în timp ce numărul comenzilor online s-au majorat cu 57%, arată rezultatele unui studiu realizat de o platformă de comerț digital, relatează Agerpres. Astfel, conform datelor VTEX, pentru a se adapta schimbărilor aduse de pandemie, în perioada martie 2020 - martie 2022, companiile au luat decizii precum: diversificarea portofoliului (62%), creșterea bugetului de marketing (48%) și schimbarea platformei cu una mai performantă și mai flexibilă, care permite modificări rapide în funcție de nevoile de business. Pe de altă parte, doar 11% dintre comercianți au redus portofoliul de produse și gamele de produse. Cei mai mulți retaileri din România, aproximativ 60%, au raportat vânzări în creștere de la începutul pandemiei până în martie 2022. În aceeași perioadă, a fost înregistrată o creștere de 57% a comenzilor online, iar cele mai multe companii care au înregistrat creșteri au între 4 și 7 ani vechime pe piață. De cealaltă parte, doar 52% dintre companiile tinere (1-3 ani) au raportat creșteri ale vânzărilor în ultimii doi ani.
Totodată, pe lângă cererea ridicată, a crescut și numărul de retururi în pandemie, cu 33%, în timp ce 55% dintre comercianții intervievați au subliniat că numărul de retururi a rămas relativ constant.
Studiul de specialitate relevă faptul că retailerii români s-au confruntat, în medie, cu două provocări în gestionarea afacerii. Astfel, în cele mai multe cazuri, este vorba despre factori externi, cum ar fi creșterea concurenței (21% dintre retaileri) sau aprovizionarea și livrarea produselor (18%). Acestea sunt urmate de conversia vizitelor în achiziții (17%), atragerea clienților potriviți (17%) și fidelizarea clienților (14%). În același timp, afacerile cu experiență întâmpină mai multe dificultăți, cum ar fi: abandonarea coșului de cumpărături, loializarea clienților sau politica de prețuri.
În ceea ce privește modalitățile de promovare folosite de către retailerii din e-commerce, cei mai mulți (68%) folosesc canale de social media, urmate de Google Ads (66%) și de investiția în SEO (optimizare pentru motoarele de căutare – n.r.) (40%), pentru a-și promova magazinele online și produsele. De asemenea, sunt utilizate content marketing (38%), e-mail marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%).
Studiul a fost realizat în colaborare cu compania de cercetare de piață MKOR Consulting pe un eșantion format din peste 200 de retaileri de dimensiuni medii și mari.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice