MyWIZ, secretul contabililor de succes
Studiu: Aproape 70% dintre români preferă să memoreze parolele și să le refolosească

Studiu: Aproape 70% dintre români preferă să memoreze parolele și să le refolosească

Numărul 40, 27 oct. - 2 nov. 2021  »  Roza vânturilor

69% dintre utilizatorii de internet din România preferă să țină minte parolele la conturile online, în timp ce doar unul din trei optează pentru completarea automată, iar un sfert și le scriu pe hârtie, arată un nou studiu Bitdefender, citat de Agerpres. Doar 18% preferă să folosească o aplicație care administrează parole, în timp ce unul din șase le stochează într-un fișier text de pe dispozitiv.

Studiul mai arată că un utilizator are în medie opt conturi online, cele mai folosite fiind Facebook, Whatsapp și Yahoo. Doar 43% dintre respondenți au declarat că folosesc câte o parolă diferită pentru fiecare cont deținut, o treime refolosesc anumite parole de la un cont la altul, iar 21% declară că au aceeași parolă indiferent de platforma online.

„Faptul că majoritatea oamenilor preferă să memoreze parolele indică de fapt că cel mai probabil au un număr mic de parole, dacă nu chiar una singură, pe care le rulează pe toate conturile. Cum numărul mediu de conturi pe care le folosim zilnic este tot mai mare, memorarea unor parole complexe și diferite pentru fiecare cont este dificilă, dacă nu imposibilă”, a declarat Silviu Stahie, specialist în securitate informatică la Bitdefender, conform unui comunicat.

Ca măsuri minime de siguranță, specialiștii în securitate informatică recomandă folosirea funcționalităților de generare automată de parole pe care le oferă browserele de internet, alături de opțiunea de memorare automată a acestora. În cazul celor care folosesc preponderent dispozitive mobile și doresc o experiență de utilizare mai simplă, parolele complexe pot fi ușor înlocuite de autentificarea prin elemente biometrice, precum amprenta digitală sau recunoașterea facială.

Potrivit specialiștilor, o parolă puternică are un număr ridicat de caractere, nu conține numele de utilizator al contului, numele și prenumele real sau numele companiei, nu conține un singur cuvânt, diferă semnificativ față de parolele altor conturi și conține majuscule, cifre și caractere speciale.

Pentru a ține minte mai ușor parola, ei recomandă să se folosească propoziții (de exemplu poate fi stabilit un trunchi comun pentru parole, iar ultimul cuvânt din propoziție să fie numele platformei la care se realizează logarea), să se înlocuiască literele cu cifre asemănătoare (de exemplu, parola poate avea o structură de genului AnaAr3mer3facebOOk!, AnaAr3mer3g00gl3!) și să fie actualizată parola regulat, mai ales în situația în care aceasta a fost compromisă.

Studiul iSense Solutions a fost realizat online la comanda Bitdefender pe un eșantion reprezentativ de 1.081 respondenți din România, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Marja de eroare este de plus/minus 3%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.