Studiu: Aproape două treimi dintre adulții din mediul urban folosesc servicii de Mobile Banking
Numărul 46, 20-26 nov. 2024 » Conectarea la era digitală
Aproape două treimi (64%) dintre adulții din mediul urban folosesc servicii de Mobile Banking, în timp ce 41% utilizează Internet Banking, relevă studiul „Transformarea Digitală în Servicii Financiare”, dat publicității în aceste zile, rezultatele acestuia indicând un grad ridicat de digitalizare în mediul urban, relatează Agerpres. Studiul, ajuns la valul 5 în 2024, a analizat, printre altele, comportamentul populației adulte din mediul urban din România privind utilizarea serviciilor de Internet Banking (IB) și Mobile Banking (MB), iar rezultatele evidențiază o adopție crescută a tehnologiilor digitale în sectorul financiar, subliniind tendințele în preferințele utilizatorilor. Aceste informații sunt esențiale pentru instituțiile financiare, subliniind necesitatea unei strategii digitale integrate și personalizate pentru a răspunde cerințelor utilizatorilor moderni, dar și pentru a atrage segmentul neacoperit al populației, spun realizatorii studiului.
Conform companiei specializate în cercetare de piață și servicii de consultanță Exact Business Solutions, 64% din populația adultă urbană folosește servicii de Mobile Banking, în timp ce 41% utilizează Internet Banking. Suprapunerea utilizatorilor dintre cele două canale este de 37%, ceea ce indică un segment semnificativ care combină ambele metode pentru gestionarea finanțelor personale prin servicii bancare digitale.
Distribuția detaliată a utilizatorilor arată faptul că 27% din populația urbană adultă utilizează exclusiv Mobile Banking, în timp ce 4% apelează exclusiv la Internet Banking.
În schimb, o treime (33%) din populație nu folosește niciunul dintre canale, subliniind existența unui segment care nu a adoptat încă soluțiile digitale bancare.
„Aceste rezultate reflectă un grad ridicat de digitalizare în mediul urban, dar și existența unor bariere pentru o treime din populație care nu utilizează aceste servicii”, arată studiul.
Totodată, Mobile Banking se remarcă drept canalul preferat, având o rată de adopție semnificativ mai mare decât Internet Banking.
„Studiul nostru arată că Mobile Banking devine tot mai popular printre utilizatorii din mediul urban datorită accesibilității și flexibilității pe care le oferă. În același timp, segmentul care combină utilizarea IB și MB reflectă o tranziție spre integrarea soluțiilor mobile digitale în viața de zi cu zi”, a declarat Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions, citat în comunicat.
„Financial Services Digital Transformation” este un studiu de referință în analiza comportamentului digital în sectorul financiar, monitorizând tendințele și preferințele utilizatorilor din România. Valul 5 al studiului a fost realizat în 2024, pe un eșantion de 1.000 de respondenți, reprezentativ pentru populația adultă din mediul urban.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial