Studiu: Aproape jumătate dintre români preferă să se împrumute de la familie și prieteni decât să contracteze un credit bancar
Numărul 8, 1-7 mar. 2023 » Analize și sinteze
Aproape jumătate dintre români (47%) ar apela la familie sau prieteni dacă ar avea nevoie de o sumă de bani, în timp ce puțin peste un sfert (29%) se gândesc să facă un împrumut bancar, reiese dintr-un studiu de piață, citat de Agerpres. Conform datelor centralizate de Reveal Marketing Research, 60% dintre respondenți declară că au încredere în aplicațiile de banking mobil pentru că "le țin în siguranță banii". În topul preferințelor urmează Internet bankingul sau site-urile băncilor, cu 59% din totalul sufragiilor.
În același context, 56% dintre cei chestionați susțin că au încredere în bănci că le vor ține banii în siguranță. Generația Z (tinerii între 18 și 24 ani) și persoanele de peste 55 de ani au încredere semnificativ mai mare în bănci, cu scoruri de 65%, respectiv de 63%.
Potrivit sursei citate, comercianții online sunt instituțiile în care românii au cea mai mică încredere în ceea ce privește siguranța banilor lor. În acest sens, 31% au încredere în comercianții online internaționali, iar 38% în comercianții online locali, în timp ce platformele intermediare care procesează plăți online între comerciant și cumpărător se bucură de un scor mai ridicat, de 45%.
Dacă ar avea nevoie de o anumită sumă de bani, 47% dintre respondenți declară că ar împrumuta de la familie sau prieteni, într-o măsură semnificativ mai mare Generația Z (64%) și cei din mediul rural (53%).
Totodată, apelarea la împrumuturile bancare e preferată de 29% dintre români, în timp ce 11% ar utiliza un card de cumpărături dacă ar avea nevoie de o sumă de bani, iar 3% au menționat că s-ar împrumuta de la instituții financiare non-bancare (IFN).
În ceea ce privește economiile, aproape un sfert dintre români (21%) declară că nu reușesc să pună bani deoparte, în scădere față de luna aprilie 2022, când 29% dintre români afirmau acest aspect.
Tot pe acest subiect, 32% din totalul celor intervievați susțin că vor economisi mai puțin decât în prezent, iar 28% declară că vor economisi la fel ca până acum. Pentru 15% dintre români economiile vor crește, comparativ cu 8% care au declarat în aprilie 2022 că vor economisi mai mult ca în prezent.
Referitor la modalitatea de economisire, studiul de specialitate relevă faptul că 58% dintre români s-ar orienta către depozitele bancare.
În zona de comenzi online, 45% dintre respondenți preferă să plătească în mediul virtual la plasarea comenzii, în special persoanele cu vârste între 45 și 55 ani (55%), în timp ce 44% preferă să achite comanda cash la livrarea coletului. Plata ramburs este preferată într-o măsură semnificativ mai mare de către tinerii între 18 și 24 de ani (58%) și de către persoanele din mediul rural (53%).
Jumătate dintre români (50%) declară că vor folosi din ce în ce mai puțini bani cash decât până acum, într-o măsură semnificativ mai mare persoanele între 45 și 55 de ani. Peste o treime (34%) au afirmat că vor folosi banii cash în aceeași proporție ca și în prezent, în timp ce 7% subliniază că vor utiliza mai mulți bani cash.
Pe relația români vs bănci, jumătate dintre respondenți declară că utilizează serviciile unei singure instituții bancare pentru toate operațiunile și serviciile de care au nevoie, într-o măsură semnificativ mai mare generația Z (63%), persoanele de peste 55 de ani (56%) și cei din mediul rural (57%). În context, 47% dintre români preferă să utilizeze serviciile a două, chiar trei bănci, iar 3% colaborează cu mai mult de trei bănci. Persoanele active pe piața muncii, în special cei între 35 și 55 de ani, colaborează cu mai multe bănci decât restul respondenților.
Studiul Reveal Marketing Research s-a derulat online, pe un eșantion de 1.008 respondenți, utilizatori de Internet cu vârste de peste 18 ani. Eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice